14 Aralık 2017 Perşembe

BLOGLARDAN SEÇMELER



DURU TARİFLER

Nilay, yıllardır bizimle ve enfes bir yemek, mutfak blogu var. Yok Yok blogunda.


SÜRPRİZ MİSAFİR

Şirinişko, ciciş arkadaşımızın şirine yazıları.


RENKLİ PASTA SEPETİ

Yıllardır bizimle sevgili arkadaşımız vee onun da yemek tarif blogu mükemmel. Doyurucu.


MÜFRED

Kısa ama etkili yazıları benim için ders gibi. En çok faydalı bilgi edindiğim bloglardan.


SEVDA ŞAHİN

Biricik şirin ve enerjik doktorumuz dikişleri, teğelleri, pazenleri ile aramızdaaaa.


SALİHA

Aramızdaki en tatlişlerden ooooo. Son yazısında Starbucks'ı anlattı, sevgili Momentos'un deyimiyle Sitare Bakız.


CESUR SEVGİ MELEYİ

O artık blogda birinci yaşını tamamladııı.


SEVİLAY EFSA AKTAŞ

Kadınlar için Murphy kanunları adlı çok keyifli bir yazı yazdıııı.


RUHSA

Şirincik arkadaşımız bütün uzakdoğu dizilerini inceliyor, izliyor, yazıyor, pek de tatliş.


GÜNÜN ÇORBASI

Yeliz, artık eskilerden oldu. Temel blogçularımızdan o. İzmirdeydi, şimdi yurtdışında, onun yazılarını, maceralarını mutlaka okuyun. Bazen, bir restoranda olur ya günün çorbası, bunu görünce bizim Yeliz acaba bugün blogunda neler pişirdi derim hep.

13 Aralık 2017 Çarşamba

KISSADAN HİSSE



1.

Bir gün Voltaire bir din adamı ile sohbet etmektedir.

Din adamına bir bardak uzatır ve bunu iç, içinde zehir var, der. Din adamı, içmem, diye yanıt verir.

Voltaire, iç, kaderinde ölmek varsa ölürsün, yoksa ölmezsin der. Din adamı içmez ve evine gider.

Gece rüyasında ona yukarıdan bir ses gelir. Neden içmedin? Din adamı da, zehir diye içmedim der.

Yukarıdaki ses de, içmeliydin, demek ki sen kendini benden daha çok seviyorsun. Belki de bardakta zehir yoktu.

2.

Bir taksi şoförü, yirmi lira için bir kadını ve kızını öldürür.

Mahkemesi olur. Hakim, ona ceza vermez ve der ki, bu mahkeme hiç bitmeyecek, sen buraya hep geleceksin.

Biz sana ölüm cezası vermeyeceğiz. Sen sonunda bu cezayı kendi kendine vereceksin. Bak her duruşmada, burada bir hemşire bekleyecek ve elinde iğne olacak. Sen suçunu kabul ettiğinde kendini cezalandırıp ölmek isteyeceksin.


(iki öykücük de kurgu)

12 Aralık 2017 Salı

HOŞ TESADÜF



Yaklaşık iki hafta önce, 28 Kasım’da, “Mori” adlı bir yazı yazmıştım. Babaannemi anlatmıştım. O öyküde, onun, tas kebabını iki tencere ile yaptığını anlatmıştım. Tas Kebabı zaten iki tencere ile yapılan bir yemek. Biri küçük diğeri büyük tencere.

Bir de, zeytine, turşuya, asma yaprağı koyduğunu söylemiştim. Bizim sevgili Küçük Mucizelerim, yani Ela’nın annesi, Nil yani, yorumunda bunları sormuştuydu. Ben de not almıştım blog defterime. Tas Kebabını yazayım, diye. Bir de incir yaprağını. İncir yaprağını sordum, kavanozun ağzına konuyormuş, içine değil, yani kapak gibi, zeytine, turşuya. Ama yaprak süt salmamalıymış.

Tas kebabını düşünüyordum. Dur yapıp anlatırım diye. Bu arada, pek hoş bir tesadüf oldu. Bizim Leylak Dalı’nın yazdığı kitabı aldım yakınlarda. Mutfağın Hatıra Defteri. Kitabın daha başında Tas Kebabı vardı. Leylak Dalı, çocukluğunu anlatırken, aklında ilk kalan yemek olarak bu yemeği anlatıyordu, ardından da benim de bayıldığım, muzlu rulo pasta geliyor. Bu arada kitap bir yemek kitabı değil, bir anı kitabı.

Ve tas kebabının tarifi de var yani. Şimdi, sevgili Leylak Dalı’nın duygusal kitabındaki Tas kebabı tarifinin fotosunu koyuyorum. Bir ara bu yemeği yapıp burda yazıcam da tabikide.


11 Aralık 2017 Pazartesi

ETKİNLİKLER VE OKUNASI BLOGLAR



FATOFOTAN

Şirin Fatma, kartpostallaşma etkinliği düzenledi.


MASAL ZEHRA

Sevgili Esra, yılbaşı hediyeleşme etkinliği düzenliyor. 


EZGİ

Pek becerikli Ezgissimo da yılbaşı çekilişi yapıyore.


İZMİR LEYDİSİ

Sevgili Benirva, instagram ve blog keşif etkinliği düzenliyooo.


ALİCE

Güzel yazıları, öyküleri, denemeleri, şiirleri ile aramızda.


Bİ POŞET KİTAP

Ciciş arkadaşımız bir yıl ara vermişti okulundan dolayı. Şimdi mezun oldu, staj yapıyor ve aramızda yine iyi kitaplarıyla.


KELİMELERLE DANS

Çok güzel yazan arkadaşımız da artık eskilerden oldu, bir ara vermişti, şimdi yine bizimle.


SHE IS THE MAN

Dövüşürken hanımefendi değilim diyen arkadaşımız kısa ama sevimli bana göre de çok komik anlatıyor. Her yazısına sırıtıyorum.


LERZAN KARA

Çok renkli blogu var arkadaşımızın, her konuda dolu dolu yazıyor, eski olmasına rağmen kendisini yeni tanıdım. Blogunu okuyorum ama yorum yapamıyorum, yorum kutusu değişik çünkü.


FERİ PERİ

Öykü, şiir, deneme, roman, arkadaşımız her türde yazıyor, ayrıca kültür sanat, dizi, kitap, film, her şeyi de izliyor. Nefis bir blogu var. 


Hepimize güneşli ve neşeli bir hafta olsuuun.

10 Aralık 2017 Pazar

FİLM SEÇKİSİ 35



MAVİ CAZİBE

Blue Seduction, 2009, Kanada

Uzun zamandır iyi müzik yapamayan bir besteci kendini içkiye verir, karısı onu iyileştirir. Genç bir şarkıcı kız besteciye yakınlaşır, zaten kaybeden durumda olan besteci  ile aralarında aşk başlar. Bu aşk üçgeni bestecinin müziğine hiç de yaramaz. Ortalama bir dram. Not:2/4

TURNUVA

Tournament, 2009, A.B.D

Zenginler için bir oyun düzenlenir. Kiralık katiller birbirini öldürecektir, zenginler de bahse girecektir. 30 katil birbirini öldürmeye başlar. Masumlar da karışır ölüm oyununa. Aksiyon sevenler için ideal. Not:3/4

SEVGİSİZ

Nelyubov, 2017, Rusya

İyi anlaşamayan evli bir çift, ayrılmaya karar verir, ikisinin de yeni sevgilisi vardır. Ancak bir de küçük oğulları vardır. Kendi dünyalarındaki bu çift, çocuğa ilgi gösteremeyince oğlan kaybolur. Çift de onu bulmak için birlikte davranmak zorunda kalır. Günümüzdeki sevgisizliği, bencilliği anlatan iyi bir film. Not:3/4

GARSON KIZ

Waitress, 2007, A.B.D.

Genç bir kadın, evliliğinde mutsuzdur, kocası ona kaba davranmaktadır. Hamile de kalır. Kadının en büyük merakı turta yapmaktır, annesinden öğrenmiştir bunu. Bir kafede çalışan kadının yine bu kafede çalışan iki yakın arkadaşı vardır. Hamilelik için doktora giden kadın, doktoruna aşık olur. Doktor da ona aşık olur ama o da evlidir. Kadın ne yapacağına bir türlü karar veremez. Tatlı film, oyuncular, turtalar, her şey tatlı. Mutluluk veren film. Not:3/4

AYAZDA BİR YÜREK

Un Coeur En Hiver

Claude Sautet, 1992, Fransa

Fransız sinemasının en Fransız ve büyükustalarından Sautet’in başyapıtlarından biri. Diğerleri de Hayat Bağları, Nelly ve Mösyö Arnaud. İki arkadaşın bir keman tamir atölyesi vardır. Biri işleri düzenler, dışadönüktür, diğeri ise tamirde çok iyidir, içedönüktür. Bu ikili, güzel bir kemancı kız ile tanışırlar, Kız Ravel çalmayı sever. Dışadönük olanla aşk yaşamaya başlarlar. Ancak kız kimi sevdiğine emin değildir. İçedönük olan ise duygusuz bir insandır. İnsan, aşk, sanat üzerine unutulmaz bir film. Not:4/4