27 Ocak 2015 Salı

DERİN MAVİ




Biliyorsunuz her gün yazıyorum. Bu kez dedim ki, bu ikinci kitap duyurusundan sonra bir hafta yazma, dinlen, hem de arkadaşlar duysun okusun. Dört yıldır hiç böyle bir şey de yapmadım zaten.

Kitap duyurusuna çok yorum gelince sanıyorum yorum yazmak zor oluyor. Ben de dedim bu konuda bir yazı daha yazayım. Arkadaşlarım bu yazıya yorum yapsın kolaylık olsun.

Cuma günkü yazımdan sonra, önce sevgili arkadaşım Şule M duyurdu blogunda yazıyla, sonra gördüğü anda yine sevgili arkadaşım Renkli Mutfak, daha sonra babası şiör olan Tolga ve en eski arkadaşlarımdan Kitap Cumhuriyetim bloglarında yazdılar Derin Mavi'yi. Tişkür ediyorum onlara.

Üstteki foto Derin Mavi'nin kapağındaki martı. İlk kitap Sade ve Derin'in kapağı yayınevinin düşüncesi idi. Derin Mavi'nin ön ve arka kapak düşüncesi ise bu kez benim. Düşünce ve tasarım bana ait, dizayn ve hazırlama yayınevine ait.

Neden Derin Mavi? Blogumu okuyan arkadaşlarım blogumun temasının mavi olduğunu bilirler. Mavilik, özgürlük, derinlik, sadelik, huzur blogumun ana teması oldu hep. 

İyimserim. Sonra deniz insanıyım. Ayrıca, yüzme, sutopu, tramplen sporlarını yaptım. Satranç oynarım ve büyük şampiyon Kasparov'u yenen bilgisayarın ismi Derin Mavi imiş.

Annemin ve kardeşimin gözleri mavidir. Anneme çıtır çakır, kardeşime mavi boncuk derler ailede ve arkadaş çevresinde.

Birkaç sene önce Kieslowski'nin Üçrenk:Mavi'sini izleyince tuş olmuştum. Olabilemezdi bu film bence. Sonra benim iki düşüm vardır. Bunları sık sık görürüm. Biri şudur. Masmavi gökte uçan bir kuşum, kartal olabilir belki. Üstten denize bakıyorum dalıyorum ve deniz dibinden bir kırmızı gül çıkarıyorum. Masmavi gök. Gök mavisi.

İkinci düş ise derin denizlerde yüzmek. Yüksekten kayalıklardan suya atlamayı çok severim. Suyun dibine inince ah derim şimdi yunuslarla yüzsem dipte. Yüzeye hiç çıkmasam. Sonra Le Grand Bleu adlı filmde bunu izledim bir kaç sene önce. Bir dalgıç yunuslarla yüzüyordu.

Yunuslarla yüzülebiliyor ama su parklarında. Ben doğal ortamda isterdim. 

İşte her şey mavi işte. Bir de resim severim. Picasso'nun Mavi dönemi vardır.

O yüzden Derin Mavi pek uygun oldu yani.

:)

Cuma günü başlıycam yazmaya. Bu saylanmaz.

110 yorum:

  1. Dinlenmen bence de iyi gelecek sana :) Kitapyurdu'ndan sipariş vereceğim yarıın :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. altın zen.

      ivit ya bi şarj olayım di maaa :)

      Sil
  2. mavi çok güzel bir renk ya, benim maviye takıntım var, maviyi sevenleri de severim :) bizim şirkette de maviyi çok severler, maviyi sevenleri işe alırlar hatta.
    ne güzel hep masmavilere bakmışsın, mavili mavili gül çiçek ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaz saklan kaç.

      maviyi sevenlari mi işe alıyolar. ilginç di mi yaaa :)

      Sil
  3. İlk kitabını bile okumamışken buna hayırlı olsun demek ayıp olur diye dememiştim. Kızma, okuyacağım en kısa sürede:) İkisini de. Önce Sade ve Derin'i, sonra Derin Mavi'yi.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zülal sena.

      ay öle düşünme amaa yaaa. okumamış olabilirsin ki. ayıp da olmaz. kızmam da. raat olsana yaaa :) tişkür ederim ki ama yorumunaaa :)

      Sil
  4. Hadi hayırlı olsun... Ne güzel bir sey,kafandakileri ayan edip paylaşmak, kim bilr kimler okuyacak:) Masmavi günlere... Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deli gibi.

      sadece blogçular okuyo kiii :)

      Sil
  5. Değerli insan sende mavi olmak sevmek halinde kalmamış sadece.Zira anlam kazanan şeyler sevmekle kalmıyor değer kazanıyorlar üstüne sen bu değeri etrafındaki en değerlilerinde bulmuşsun annen ve kızkardeşin gibi dünyan olmuş onların gözleri onların rengiyle bakıyorsun hayata.
    Evet kartal özgürlüğü var sende kalbin bir martınınn saflığı temizliği kadar güzel ama kesinlikle kartal özgürlüğü sendeki hem denizlerin dibindesin hem gökyüzünü çelmek var aynı anda sende.Bu yazıda serin sularda yüzmek kadar ferah biryerden atlamak kadar rahatlatıcı.Kartallar kadar uzun olsun ömrün :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. jysra reçani.

      kartal olayım martı olayım. ama ben en çok penguen seviyom yaa. penguen olmak isterdim. çok komikler yaa. :)

      Sil
    2. Dur dur sen deniz kızı Arielide seviyodun dimi :) Bak sana yazıyla çok alakasız komik birşey daha anlatayım.
      Ya ben hani okula zamanından önce girmişim ya çünkü normalde anaokullarından fena sıkılmışım işte 3 yaşından gitmişim iki yılda oyuncak uzmanı olmuşum :d 5 yaşında normal okula yazılınca bir sınavdan geçirmişler beni hazırmıyım acaba diye.Bende o ara fena çizgi film kahramanlarına bağlamışım iyi mi Ariel filmde saçlarını tarak yerine çatalla tarıyor ya :d Bana sınavda şey sormuşlar biz insanlar kafamızı neyle tarıyoruz diye.Ya o gün bugün annemin bana o sınavda acınası gözlerle baktığı an aklımdan çıkmıyor neolur kızım sakın çatalla taranıyoruz deme bırak çizgi filmleri dermiş gibi :d
      Annem bunu hep anlatıp güler işte :)

      Sil
  6. Hayirli olsun.cok merak ediyorum kitaplarini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehtap.

      ikinciyi ben de merak ediyorum ki bakalım ne zaman görceeem :)

      Sil
  7. Kartal olsun bence :)
    Evet bu anlamlı yazıya yapılabilecek en anlamsız yorumu da yaptım :P

    YanıtlaSil
  8. Mavi en en en sevdiğim renktir yani sevgimi bana tattırdığı hissi anlatamam ...

    Başarılar diliyorum deep , sen okunmalısın ! istiyorummm herkes okusun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayattan payetler.

      bi de pembe güzel ki amaa :) hihi bak ben de diyom ki, metroda birilerinin okuduğunu göreyim :)

      Sil
  9. Baksana instaya:)

    YanıtlaSil
  10. Gerçekten hakkını vererek yapıyorsun her işi , böyle insanları seviyorum , kendim de öyle olmaya çabalıyorum aslında ama cidden zor iş .. bakıyorum 265 yorum var ve herkese ayrı cevap yazmışsın gerçekten çok düşüncelisin , çok düşüncelisin çünkü mavi mavidir diyecek yüzlerce kişi varken sen çıkıp maviyi anlatmışsın iyi de olmuş anlattığın ;) Kieslowski gibi üçleme yapar mısın sen de ? :) kitaplarının devamını bekliyorum hayırlı olsunn her şey gönlünce olsun ;)
    uçmak hem de deniz'de ! nasıl oluyormuş bir bak bakalım benim hoşuma gitti paylaşmak istedim (https://www.youtube.com/watch?v=iG9K4n7eX84 )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mariposa.

      hihi mavi bildiğiniz mavi değildir yanee :))) hımm üçleme hıımmm peki :) izledim. ya bizde yapılıyo mu bu acaba. ah ne mutluluk değil miii :)

      Sil
  11. Dilerim hersey gönlünce olsun bunu hakediyorsun inan . Tıpkı yazdığın gibi o iyimserlik seni derin mavi yapan. Mavi oyle asildirki sıhhati, mutluluğu , özgürlüğü , hoşgörüyü kısaca iyimser olan herseyi icinde barındırır. Bloga girip 3-4 gündür yazmadığını görünce merak etmiştim dogrusu biseymi oldu yazmadı diye simdi mutlu oldum iyisin :)

    YanıtlaSil
  12. Rica Ederim deep sen yeter ki yaz.İki kitabı alıp okuyum asıl o zaman detaylı yazacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap cumhuriyetim.

      bebişi öp. örgü'ye selam :)

      Sil
  13. Ne güzel haber :)
    İlkini okuyamadım ama toplu okurum umarım deep...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yasemin.

      olsun yaaa okursun belki bir gün :)

      Sil
  14. hayirli ugurlu olsun sevgili blogcan, temmuz ayini sabirsizlikla bekliyorum kitaplarini alip okuyup sana yorum yazmak için, iyi bak kendine, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sultan başpınar.

      ayyyy yaz kitabı mı olcam ne güzeeel :)

      Sil
    2. keske burda imkanim olsa da hemen alip okusam sevgili Deep ama malesef tr'ye gidis zamanini beklemem lazim, ne guzel senin kitaplarin yaza yakisir bence

      Sil
    3. sultan başpınar.

      annadım. :) evet bence de yazın yazlıkta gezide tatilde deniz kenarında iyi gider yaaaa doğruuu :)

      Sil
  15. Her iki kitap için de sipariş verdim heyecanla bekliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dilek eren.

      ikinciyi de ben de bekliyom bakalım görmeyi heyecanlaaa :)

      Sil
  16. ya ben milyonlarca yıldır blog okuyamıyorum, aylardır ilk kez bugün geçtim başına. of helecanla bekliyorum! ama üçüncüsü sade mavi olmasın, olur mu? (bkz: üçüncü kitabı bilinçaltına yerleştirme çalışmaları)

    YanıtlaSil
  17. ay çok hoş gerçekten, önceki kitabının kapağı da çok güzeldi bence ve bunun düşüncesinin sana ait olması da çok güzel olmuş, kitabını çook merak ediyorum, kısa sürede iki kitap yazarı oldun, harikasın, maşallah diyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      ay ben de merak ediyom ki ikinciyi :)

      Sil
  18. Bizleri de yaziya dokmen buyuk incelik Deep, kendi adima umarim ufak da olsa bir katkisi olur :)
    Genel isimle alakali bu kadar detay bilgim yoktu, aciklaman cok iyi olmus. Satranc da kazanan bilgisayarin adi olmasi ise cok ilgimi cekti :) Aslinda hepsi oyle birbiriyle butunmus ki, senin ilave ettiklerin ailenin katkisi ismi daha da pekistirmis :) Harikasin valla, ne diyeyim :)
    Insallah basarilarin cok daha ilerilere daha buyuk maviliklere akar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli mutfak.

      çok çok çok kitabım olsun ama de miiiii :)

      Sil
  19. Hayırlı olsun yeni kitabın :)) Çok çok okunması dileğiyle :)

    YanıtlaSil
  20. Ne çok sebebi varmis kitabinin adinin. Cok begendim. Birsuru okura ulasmani dilerim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mes tidy ghost.

      valla işte siz blogçular okuyosunuz kii :)

      Sil
  21. Haber verdigin icin tesekkürler deeptone. Neden derin mavi,oldugu anlasildi :)

    Yazinin baslngicinda ,denizin derin mavisi aklimdaydi,niye gökyüzünün mavisi acaba dedim.
    Bende ,mavinin her tonunu severim,huzur verir.Özellikle denizin ve gökyüzünün mavisinin birlestigi mânzaralarda.
    Rica ederim efendim :)

    Ben iki kitabinida okuyamadim ama gözüm kapali öneriyorum ve paylasiyorum.Kitaplarinin da yazinlarin gibi keyifle okunacâgini tahmin ediyorum :)

    Mavinin derinliklerinde ucmakla, mavi denizin derinliklerinde yüzmek ayni hissi vermeli,mutluluk ve özgürlük...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule m.

      evet işte o his :) deniz ve gök :)

      Sil
  22. İkisin de keyifle okuyacağıma eminim kitaplarının, hep mavi kal:-)

    YanıtlaSil
  23. Vay be supersin.: ) Iki kitabın var artık: )Insaallah çok sevilir derin mavi. Adı çok beğendim ben: )

    YanıtlaSil
  24. Merhabaaa, tebrik ediyorum seni, ne güzel bi haber..ve kitabını da çok merak ediyorum. Bir fırsat yaratıp, umarım okuyabilirim. Çok çok okuyucular ve ilham diliyorum sana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meltemin kelimeleri.

      siz blog arkadaşlarım için işte yaaa :)

      Sil
  25. maviyi en sevdiğim renktir. Her insanında bir rengi olduğuna inanırım. Yani ruhların rengi işte ve senin ki kesinlikle mavi. Kendiminkinden emin değilim hala ama olsun. Yeni kitabının elime geçmesini bekliyorum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. leydi viç.

      seninki de mavi beyaz veya pembe olsun bana neee :)

      Sil
  26. Bak sen ya ben 1. yi bitiremeden 2. Geldi:)))))))
    Çok çok çok çok sevindimmmmmm
    Hayırlı olsun bu hızla 3. de gelir pembişli bişey olsun oda :p :))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süslü püslü.

      ay bak valla ben de pembişli düşünüyodum yaaaa olursaaa :)

      Sil
    2. şule m.

      hihi valla ben de böle bişiler düşünüyodum işteeee olursaa 3. kitap şeysii :)

      Sil
    3. Darisi seneye insallah :)

      Sil
    4. şule m.

      darııııı severiim :)

      Sil
  27. deeptone;
    böyle güzel okuyucu kitlen varken hergüz yazmak gerekiyor bence.
    kitaplarını en kısa zamanda alıp okumak istiyorum ben de.tarzını merak ediyorum kitaplarının.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mat.

      heey tam dört yıldır her gün yazıyorum kii :) bu ilk tatilim :) yazı yazmadım ama burdayım bak yineee kiiii :) ikinci kitabı ben de görmedim daha ben de merak ediyorum kikiki :)

      Sil
  28. Çıtır çakır he ne güzel yaaa. :) maviyi seviyor ben de yani gökyüzünü en çok. Ama sen çok deli seviyon ben de çok sevcem artık senden ötürü :) tamam dinlen cuma yaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir alık balık.

      sev tabiiii yaaaaa dimitrios :)

      Sil
  29. Kussun yani yazmistin kuş olduğunu. Bu kez de yunus olsanaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir alık balık.

      taam bi de yunus olayım bakalım ama en çok penguen olmak isterdim kiii :)

      Sil
  30. hayırlı olsun ikinci kitaaaap. merak ediyorum, internetten kitap siparişi verdikten sonra Derin Mavi'nin haberini aldım. yoksam çoktan ellerimde olurdu. kitapçılara geçince alırım artık. darısı yeni kitaplara diyelim (: tabisi darısı benim başıma da :D ismi çok sevdim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gebbu.

      evet hadi hayırlısı işallah senin de olcak kiii :)

      Sil
  31. Tatildeydin hani bocuk ben de kaciriyodum bu yazini nerdeyse. O martiyi cok sevdim ben. Ben de izmir in martilarini koymustum gecenlerde bak istersen;) bi de ben de duyurdum ilgili community lerde amaaaaa ^-^ plus communityleri :D gercekten. Oy mavi gozluler cok guzeldir onlar. Yazik senin goz cekmemis mi . ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kreatif başgan.

      ya işte yazmadım blog okumadım dinlendim ama yorum yanıtladım ki yine herhün burdaydım kii :) plusta duyurdun ivit biliyom kiii :) babam ve ben kahverengi iştee :) gelcam sanaaaa yakındaaaa :)

      Sil
  32. biz de ailece maviciyiz napcaz şimdi :)
    tekrar hayırlı olsun kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tolga.

      ha haaa evet ölesiniiz :) mirsi mirsi :)

      Sil
  33. mavi en sevdiğim renktir dersem abartmam. ne güzeldir mavi yaa.
    ben sana kartpostal yollayacağım bizim etkinlik için. makyaj malzemesi alacak halim yok değil mi sana. gerçi belki eyeliner falan seviyorsundur mavisinden; ne bileyim. bak mail adresinden de sanal kart mı yollasam ki sana. hatta hatıra defterini bile yazarım. bana kalbin kadar temiz bu sayfayı ayırdığın için diye başlarım, sepet sepet yumurta diye bitiririm. Ya da mektup yazarım. Selam eder büyüklerin ellerinden küçüklerin gözlerinden hasretle öperim diye biten mektuplardan. Sen bana mail at ama önce.
    buraliolmayanlarlokali@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buralı olmayan.

      bence de en güzel renk yaaa bi de bak ben hep mavi giyerim ki :) mail tamam aklımda ki zaten :)

      Sil
  34. Deep sonunda hakkında bi şeyler çıtlattın ya, helal olsun =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuhaf şeyler dükkanı.

      du o zaman daha çok çıtlatayım de miii :)

      Sil
  35. félicitations pour tes pensées bleues profondes Deep ! :))
    ( ayni zamanda bu söz fransizcada bir çicek ismi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eda.

      ayyyy çiçek mi valla :) derin mavi çiçek haaa :)

      Sil
  36. ben de maviyi severim, iç açıcı, huzur verici bir renk. kapakta gökyüzünde martı hem denizi hem gökyüzünü anlatıyor gibi, ben martı göremesem de gökyüzünü seyretmeyi çok severim:)) hakkında epey bilgilenmiş olduk ama yetmez, elbet bir gün o da olur dimi deep:) kitap için bakıcam gelmemişse hemen sipariş :) hayırlı olsun, hep devamı gelsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sema.

      evet ya derin mavi ve martı hem deniz dibi hem gök işteee :) tımams daha bilgi vericem ki :) ayyyy çok teşekkür ederim kiii :)

      Sil
  37. Hayırlı uğurlu olsun Deppcim...
    Çok satsın inşallah bestsellere ulaşsın e mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merinin mutfağı.

      best seller miiii yok canıııım :)

      Sil
  38. Sevgili Deep, ancak fırsat bulup bakabildim. Malum, sık giremiyorum. Ama metroydu, otobüstü derken kitap okuyacak çok zamanım oluyor. Demek istediğim, en kısa zamanda edinip okuyacağım. :)

    Çok sevindim adına, tebrik ederim, gurur verici.

    Yolun daha da açık olsun,

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilay.

      oleeeey seni görmek ne güzeeeel :)

      Sil
  39. Hayırlı olsun, kitap ismiyle vurdun beni

    YanıtlaSil
  40. aaaa ilk defa deep kendini anlatmış :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. melek bahar.

      aaaa olur bazen ama di miii :)

      Sil
  41. Hayırlı olsun ..çokkk sevindimmmm yazmaya devam kalemine kuvetttt..kutluyorum..

    YanıtlaSil
  42. ya şok oldum biliyo musun ben daha ilk kitabını bile alamadım utançtan yerin dibine girmek üzereyim ne ara çıkardın ikinci kitabı yaa sen instagram bile açmışsın başımıza taşlar yagacak vallahi :)))
    aaaa annen ve kardeşinin gözleri mavi miii ay ne güzel
    senin ne renk? nerelisin sen yaa böyle maviş maviş gözler toplanmış etrafına

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lily.

      hehe yaparım ben :) kahverengi. izmirliyim yaaa :)

      Sil
  43. hayırlı olsun demedim galibaa yaa hayırlı olsun deeppp yeni kitabın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lily.

      kitap sizler için iştee. siz okuyun diyee :)

      Sil
  44. Tebrik ediyorum deep.cok sevindim ve gururlandım yine.merakla bekleyeceğim.

    YanıtlaSil
  45. medanşeri.

    tişkirler :)

    YanıtlaSil
  46. ben daha ilk kitabı okuyamadim :(
    tebrik ediyorum yakışır valla

    YanıtlaSil
  47. Bugün siparişi verdim nihayet Deep, okuyacağım ve ilk fırsatta dönüş yapacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. erdi karadeniz.

      oleeey bakalım şiirlerimi sevcen miiii :)

      Sil
  48. yazmıştım önceden yorum :)
    ne mutlu ssana ne mutlu bize, tebrik ederimmm
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilknur akpınar.

      oleeey heyooooooo tişkürleeer :)

      Sil
  49. leyn , benim de annem mavi gözlü , ben sevemem maviyi ama yeşil favorimdir, neyse napalım arkadaş hatırı için çiğ tavuk yerine derin mavi okuruz biz de , sen yaz yeter ki ne önemi var adın , buluruz ortak bir paylaşım :d ben de yoktum ne zamandır ya , malum 15 tatil :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemcisi.

      zaten gözleri yeşil oluyo ki gün içindee :) evet tatil yaptınız memlekete gittiniz de miiii yaylayaaaa :)

      Sil
  50. Tebrikler...
    hayırlı olsun... ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esin.

      heey teşekkürler yaaa hoşgeldiiin :)

      Sil