5 Nisan 2015 Pazar

DERİN MAVİ ADLI KİTABIM İLE İLGİLİ YORUMLAR 2




Derin Mavi'yi ben de cuma günü aldım kitapçıya sipariş verip sonunda. Geçen yıl Sade ve Derin de yine Ocak sonunda çıkmıştı Derin Mavi gibi. Onu da Nisan ayında kitapçıdan almıştım, bir adet gelmişti. Kitapçılara genelde bir iki tane dağıtıyormuş dağıtımcı. Kitaplar satılmazsa geriye almak zor oluyor diye. Bütün kitaplar için yani. Derin Mavi'yi de yine Nisan'da almış oldum. İkisini de İstiklal Mephisto'dan almış oldum. Mephisto, şeytan demek, Derin Mavi'de üç tane şeytanlı öykü var.

Geçen yıl Sade ve Derin'i alırken hoş bişi olmuştu. İki kız sizde Deeptone var mı deyince, Mephisto'daki bilgisayar kayıtlarına bakan çocuk o ne müzik grubu mu demişti, sanırım Deep Purple ile karıştırmıştı.

Kitapta en sevdiğim şiir Gece işte. Bir de diyorum keşke hep Son Metro gibi şiirler yazabilsem. Gece şiirini bu kitap için en son yazmıştım. Demiştim, öyle bi şiir yazayım ki üstüne bi daha şiir yazmam gerekmesin. Tabii ki de öyle bir şey olmuyor. Gece'yi geçen Eylül'de yazdım.

Kitapta öykülerden hemen önce komikleri okudum. Damsız Girdik, Romantik Balta, Papatya, Issız Kafe, Geyikler İndi Rüyama. Önce bunları okuyup kıkırdadım. Başka biri yazmış gibi okuyorum hep. Sonra en sevdiğim öykü Defne'nin Rüyası'na geçtim. Dafne yani. Bu öyküyü de Kahve Dünyası'nda düşünmüştüm. Yazın soğuk meyve suyu içiyordum. Kahve Dünyası dergisi vardı. Mitoloji yazısı vardı bi tane. Yazıyı okurkene aaa neden mitoloji öyküsü yazmıyorum dedim kendime.

Sonra da evde oturdum yazmaya. Ciddi başladım ama sonra komiğe bağladım. Her şeyi birbirine soktum. Çok eğlendim yani. Damsız Girdik öyküsü de şöyle oldu. İzmir'e gitmiştim. Bornova'da Waffle'cı Akın var süper. Ülkenin en iyi vafılını yapıyor. Muz çilek kivi nutella ve beyaz çikolatalı vafıl yedim. Tabii ki de olağanüstü idi. Sonra ordan Büyük Parka doğru yürüdüm. Parkın ön kapısının önünden yukarıya yürüdüm. Merkeze doğru.

Orda bir bar kapısı gördüm. Gündüz tabii kapalıydı. Bar kapısı büyük siyah ve çivili idi. Kapıya bakınca, bu ne ya, Osmanlı mı Selçuklu mu, yoksa Dolmabahçe mi Ayasofya mı bu kapı dedim. Kale kapısı gibiydi, Heavy Metal gibi çivili. Baktım kapıya. Hayal ettim. Gece nasıl olur acaba diye bu kapının önü. Cumartesi gecesi. Kızlar girmek istiyo giremiyo, kapıda body guard filan var. O da öyle yazıldı işte. Kapı orda duruyor hep haliyle.

Şimdi kitapla ilgili birkaç yorum yine:


PERSEPHONE


HELENE


MAKBULE ABALI UÇUN KUŞLAR


KEZBAN ŞAHİN TAYSUN


HAMİYET AKAN YÜREKTEN KALEME


Hepimize derin mavi huzurlu günler.

20 yorum:

  1. Kitaplı pazarlar! :)

    YanıtlaSil
  2. Sonunda kızına kavuştun demek :)
    Hadi artık bir güzel dertleşirsiniz beraber bıcır bıcır konuşur sana maviş :)

    YanıtlaSil
  3. Kitabının basılması , okuyanlarının yorumlaması nasıl bir mutluluk nasıl gurur verici ... Çok tebrik ediyorum seni sen hep yaz :)

    Maviye iz süren de kitap çıkarsın sende söyle :)))

    YanıtlaSil
  4. Deep süper yaa ben okumadım daha okicam ama :)

    söylesene ne kadar para kazandın çok kazandın mı?

    peki sen üstüne ne kadar verdin basılması için.. mailin varsa ordan sorayım ama sanırım mail yok :((

    merak ettim cidden

    bide memnun msn o yayınevinden.. reklamı dağıtımı iyi mi :D

    YanıtlaSil
  5. Bende geliyorum.
    Beni de unutma sakın ha!?!?!
    Yeni okucam ama kızma deeeeeeeeeeeeeeeeeeeep :$

    YanıtlaSil
  6. Kitabınız hayırlı olsun... Yazmak çok güzel bir duygu... Hele bir de yazdıklarını kitap raflarında görmek çok daha güzel ve gurur verici bir duygu olsa gerek....
    Yolunuz açık olsun... Sevgiler...:))))

    YanıtlaSil
  7. Bana da en farklı gelen şiir "Gece" idi. Bence daha çok şiirler yazılır, okunur."Yorumlar"
    ile ilgili açıklamalar yapılırken bile bir öyküye başlanıyorsa ardından kitap da yazılacaktır. "Üretkenlik" böyle bir şey. Kutlarım...
    Bugüne kadar açıkçası ben de merak ediyordum; 3 Mart'ta yazdığım "Derin Mavi" ile ilgili tanıtım yazısı ne oldu, derinliklerde mi kayboldu...? Şimdi öğrendim, sırasını bekliyormuş.Programlı olmak güzel tabii.
    "Kaleminizin ucu hiç kırılmasın" derdi eskiler. Ben "Bilgisayarınız hiç yıpranmasın". diyorum...
    Sağlıkla-mutlulukla...


    YanıtlaSil
  8. en sevdiğim son metro:
    mavinin kıyısında
    hayat yeniden başlar
    HER ZAMAN MAVİ OLMA OLASILIĞIMIZ VARDIR
    sevdan gibi sen gibi

    YanıtlaSil
  9. Senin kitaplarla ilgili henüz gerçekleştiremediğim planlarım var Deep, haberin olsun ilk fırsatta bir şeyler yapacağım. :)

    Ayrıca sana mail attım, bir bak :)

    YanıtlaSil
  10. yok mu ki deeptone diye müzik grubu? :D sanki öyle bir şey görmüştüm.
    bu yazımı görmediğini sanıyordum :)
    instaya koymam gereken foto var mı şapşik?

    YanıtlaSil
  11. Ben siirlerini buyuk bir titizlikle okuyorum. Bir siirin ise olağanüstü benim icin. Digerleri de gercekten, seni sevdiğim icin demiyorum, su son yıllarda rastladigim en harika siirlerden
    Yeteneklisin arkisim buna suphemuz yok. kendini biraz tanitabilecek cesaretin olsaydu eger ya da sansin diyelim, bu alanda hatırı sayilir bir namin olurdu. Gerci unlu bir sair olmak ta istemiyorsun galiba. Ne diyim tebrik ederim tekrar . Şiirlerini incelemeye devam ediyorum. Şiir yazmaya devam etmelisin cancazim♥♥♥ Bornova benim mintikam :) ve waffleci akin favorim ;) kimbilirbelki de ayni anda orada waffle yemisizdir bocuk arkisim ^-^

    YanıtlaSil
  12. Deepcim kitabını okudumm ve yakında yazısını yayınlayacağım harikasın tekrar tebrik ederim:)

    YanıtlaSil
  13. ben yeniyim daha:) yeni tanıyorum sizleri.. bende okumak isitiyorum.. vede an acımasızından yorum yazmak istiyorum:)

    YanıtlaSil
  14. bu arada tebrikler.. başarılar her daim...

    YanıtlaSil
  15. Gece şiirini yazsan biz de okusak keşke.

    YanıtlaSil
  16. Ruhunun bir parçasının, vücut bulmuş hali... Kitap yazdığını bilmiyordum, çok sevindim senin adına! En yakın zamanda alıp okumak isterim. Belki bir gün de, imzalarsın. Ne dersin? :*) Bende bir kitap yazıyorum. Değişik öykülerden oluşan bir kitap. Dilerim ki, yakın zamanda aynı hisleri paylaşırız. Sevgiyle... :*)

    YanıtlaSil
  17. bekle ben de yorumlayacağım yakında , ( yakında dediğime bakma en az 2 ayı bulur , kitap elimde de :)

    YanıtlaSil
  18. Ayip olmazsa kaç yaşındasın? Senin dünyan beni beni aldı götürdü uzaklara. Bloglara üye olmuyor ama üye olanlarda çok daha fazla izliyor yorum yapıyor. Ne güzel bir kalbin var. Ne türde yazıyorsun? Kaç kitap yazdın?

    YanıtlaSil
  19. Hikayelerin öyküsünü dinlemek de ayrı güzel yahu =) Ben de alıcam ama hiç bi kitapçıda yok ki kardeşim, insan şöyle köşedeki suculara bile dağıtır satılsın diye, nası ulaşıcaz bunlara Allah aşkına??

    YanıtlaSil
  20. Elime biraz para gecsin alip okuyacagim ilkini de ikincisini de

    YanıtlaSil