6 Nisan 2015 Pazartesi

KİTAPLARIMIN HİKAYESİ




Kitaplar bu hayatta en çok sevdiğim şeylerdir. Bir de günce tutmaya bayılırım. Yazmaksa yeni işte, blogda oldu, sizler arasında. Bir kitabımın olması tabii ki de bir düş oldu benim için. Bir tanecik olsa yeter, ona bakayım öpeyim seveyim, bir de benim dışımda en azından bir tek kişi okusun, onun hayatına olumlu bişiler getirsin, yeter işte.

Dört yıldır yazıyorum blogda. Başka bir yerde yazmıyorum. Beni okuyan sizler, blogçularsınız. Hiçbir blogçuyu tanımıyorum. Aile akraba ve arkadaşlarım da blogum ve kitabım olduğunu bilmiyor. Kitaplarımı alıp okuyanlar da siz blogçularsınız.

Bir kitabımın olması benim için bir düş olsa da bir kitabımın olması için herhangi bir girişimde bulunmam olanaksız benim. Sessiz, utangaç, yalnız ve insanlardan uzak bir insanım. Yazılarım ve kitaplarım hakkında da blogum dışında bir girişimim yok. Yani şimdiye dek hiçbir reklam olmadı kitaplarım hakkında. Gündelik yaşamda da aynıyım. Örneğin, hiç iş başvurusu yapmam. Aile ve akrabalarım benim için iş buldular. Bana kalsa ben aç kalırım.

2013 yılı yaz aylarında, sanırım blogumu okuyan arkadaşlarım yayınevleriyle konuşmuş olmalılar ya da blogumda üçüncü yılımdı, birilerinin dikkatini çekmiş olmalı yazılarım, birkaç yayınevi bloguma yazdılar. Dosyanızı gönderin, kitabınızı basalım, dediler. Üç yayınevi idi. İnceleyince İkinci Adam Yayınları şirin geldi bana. 2013 Ağustos ayında “Sade ve Derin” adlı dosyamı gönderdim. İç sayfaları baskıya hazır hale getirince yolladılar, kontrol ettim, düzeltmeleri yaptım, baskıya hazır hale geldi. Sonra da kapak çalışması yaptılar. İki tane kapak hazırladılar. Birini beğendim.

Yayınevi beni tanımıyor. Arada bir sürü insan var iletişim sağlayan. Kitabın baskı ve dağıtımı için yayınevi 3 000 lira istedi. Para ödeyeceğimi bilmiyordum. Ödedim. İlk baskı yapıldı, 500 adet basıldı. İlk kitabın bu 500 adet ilk baskısı satılmakta piyasada ve nette. Daha çok nette satılıyor, kitapçılarda pek dağıtım yok sanıyorum, dağıtıp ellerine geri dönmesin diye dağıtımcı firma pek dağıtmıyor genelde bütün diğer kitapları da. İlk kitap çıkalı yaklaşık 14 ay oldu, kaç sattığını bilmiyorum ama ilk baskı tükenmedi, nette satılıyor hala, hatta şu anda bahar indirimine girmiş, iki kitabım da 5-6 liradan satılmakta.

Kitaplarımdan henüz bir tek lira bile kazanmış değilim. Düşünün zaten, kitabın fiyatını düşük tuttum. 12 lira. Ama nette çok daha düşük fiyata satılıyor. 8 lira desek ortalama. Tümü satılsa. 500 çarpı 8 eder 4 000 lira. Yüzde 60 yayınevininmiş, yüzde 40 bana gelcek. Eğer olursa ben maksimum 1 600 lira alacağım. Zaten 3 000 lira verdim. Yani kitaptan para kazanma durumu yok.

Zaten ben para kazanmak veya ünlenmek için kitap çıkarmadım. Bir düşüm gerçek oldu ve bu kitap aslında siz blogçular için oldu. Bazı arkadaşlarım 2-3 yıl önce bana kitap çıkar diyordu. Bunu ısrarla blog yorumlarında söylediler. Ben de sizleri mutlu etmek için çıkardım.

Kitaplarım blogçular dışında hiç tanınmıyor, bilinmiyor. Belki zaman içinde bloglar dışında da okurları olur, onu bilemiyorum. Bir de bir şiir ve öykü kitabım olsun diyerek ikinci kitabım Derin Mavi’yi hazırladım. Yayınevi, ikinci kitap olduğu için bu kez 2 000 lira aldı benden. Daha yeni kitap zaten o da. Bu kitabın kapağını ise kendim tasarladım.

Kitap çıkarmak bu şekilde oldu. Kitap çıkarmanın birkaç yolu daha var. İlki, çeşitli dergilere yazılarımızı göndermek, yayınlanması. Bu şekilde tanınmak. İkincisi, dosyamızı almak ve yayınevlerini gezip editörlerle konuşmak. Üçüncüsü de, dosyamızı alıp bir yayınevine değil de bir basımevine gitmek, örneğin yaklaşık 1 000 liraya yaklaşık 1 000 adet basıyorlar. Aile, arkadaşlara dağıtmak.

Zaman zaman arkadaşlarımız soruyordu, işte benim hikayem. Yani ün para derdim yok, kitap çıkarmak zorlu ve masraflı bir süreç. Soyut bir mutluluk. Yaşama olumlu katkıda bulunmanın mutluluğu.

169 yorum:

  1. Bence reklam yapmalısın.

    Bunu para kazanmanız için söylemiyorum, sonuçta bir işi iyi yapıyorsanız bunu herkes görmeli.

    Ben kitabınızı okumadım (en kısa zamanda almaya çalışacağım) ama kitabınızı okuyanların yorumlarını okudum, herkes olumlu yazılar ile kitabınızı övmüş. Bunu sizi sevdikleri için yapmamışlardır herhalde, kitabınızı sevdikleri için övmüşlerdir bence.

    Sonuçta sende diyorsun bizler seni tanımıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. servet arslan.

      nası yapıcam ki reklam?

      Sil
    2. Bununla ilgili araştırmalar yapabilirsin. Hiç kitap yazmadığım için nasıl reklam yapılır bilmiyorum ama araştırmanda fayda var.

      Sil
    3. servet arslan.

      tımam piki :)

      Sil
  2. "Derin Mavi" nasıl güzel bir ismi var en kısa zamanda temin edip okuyacağım!
    Bu kitap basım işleyişinin bu şekilde olduğunu bilmiyordum.. ama bence reklamı yapılmalı diye düşünüyorum..
    dilerim birgün çok ünlü bir yazar olursun sevgili deep..

    YanıtlaSil
  3. Çok sinir oldum yaaaaaa. Pislikler. Gerçekten çok sinirliyim. Senin para kazanmadığını biliyordum. Ama üstüne bide para verdiğini bilmiyodum :( Ya tabi ki kazancaksın, kazanmalısın :( Ne saçma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir alık balık.

      aman para kaybetmeyim yeter yaa :)

      Sil
    2. E kaybediyon iştee. Böyle olmasın ya bi çözüm bulsak keşke valla çok üzülüyom yaaa yayınevi yazarına böyle davranır mı hiç

      Sil
    3. bir alık balık.

      aman boşver yaaa kitaplar tatlı ama de mi yaa. derin mavi'yi yeni gördüm ben de o da ciciş olmuş. iki güzeller diyom ben onlaraaa sadeyle mavii :)

      Sil
    4. Evet çok güzel ikisi deee baksana ilk okuduğumda şiirlerin bazısını sevmemiştim ama tekrar tekrar okuyunca çok sevdim ama hala en favorim son metro :) bak arsu doğru diyo ama ikisi de kız gibi dimiiii :D Ay daha maviye yeni kavuştun sen yaaa doyamazsın amaaa benim bile ne kadar bşucumda kaldı :)

      Sil
    5. bir alık balık.

      son metro yu çok sefiyom ben de yaaaa. evet onlar kız. şımarık kıvırcık kızlar. 4*5 yaşlarında. biri sarı biri kara. :) okumaktan çok bakıyom ben içine dışına :)

      Sil
    6. Ayırabiliyo musun peki bunu daha çok seviyorum diyo musun :) sade mi sarı kıvırcık heeey deep bi gün kızın olursa insallah böyle iki tane olsun insallah sarı siyah iki kıvırcık amin de bak yok istemiyom filan demeee. Ay o zaman kızlarını paylaşırsın burda uuuuuuu düşünseneee hahaaa çok tatlı yaaa. İnanılmaz eğleniyorum şimdii :))

      Sil
    7. bir alık balık.

      hangisi sarı hangisi kara bilmiyom şimdilik. mavi daa yeni benim için. o nedenle sade benim için daha önemli şimdilik :) hah haa tamam hayırlısı artık :)

      Sil
    8. Amin ayy :) Zaman gösterir artık :)

      Sil
    9. bir alık balık.

      hıhım ivit :)

      Sil
  4. Yazıya ilk başladığımda hep gülerek okudum, ama onlara kızdım. Neden böyle yapılıyo bu iş.
    Canım deep yaa demek ailen iş bulmasa aç kalırsın gerçekten bu kadar utangaç olduğunu bilmiyordum. Çok tatlı ama gerçek çocuk kaçmış be senin ruhuna.
    çakır mavi 5,5 derken doğruyduuuuu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir alık balık.

      dünya böyle hayat böyle işte. sanat değil ticaret her şey :) evet öyleyim işte napıyim :) hehe evet haklı tabeee :)

      Sil
    2. Bişey yapma sen böyle güzelsin biz de sana benzeyelim mis olsun çiçek oluruz hepimiz o zaman işte :) ama bak bence bu işe dur diyen adamlar çıkmalı

      Sil
    3. bir alık balık.

      aman aman kimse bana benzemesin. hep sevgi çiçek böcek olur o zaman dünya durur yaaaa :)

      Sil
    4. Dursun neden ama hep olalım çiçek böcek en güzelii :) Baksana bi şarkının türkçe çevirisini arıyorum ama bulamıyorum sözlükle çeviri de olcak iş değil ama bi çeviri buldum ortalama olarak idare eder mi baksana bi ara : http://www.uludagsozluk.com/k/universal-love/

      Sil
    5. yaaaaa bak aşağıda şenay demiş ya imzalatmayla ilgili işte ben bunun bi formülünü daha kitaplar gelmeden bulmuştum :D hatta senden sözünü de almıştım hatırlıyo musun he? Ay çok heyecanlandım şimdi söylicem diyeeee :D

      Sil
    6. bir alık balık.

      güzel çeviri ciddiyim. ne güzel sözler yaaa. şarkı da güzel. bilmiyodum iyi oldu :)

      Sil
    7. Tisikirlir sipirwritir :) Dimi yaa çok tatlı sözleri de sesi de :) bide kıvırcık çok tatlı :)

      Sil
    8. bir alık balık.

      ivit ya çok sevdim dinliyom bütün şarkılarını :)

      Sil
    9. bir alık balık.

      söyle hadiiii :)

      Sil
    10. Ben de hep dinliyom bide Jehan Barbur var bu ikisi ev arkadaşıydı sanki öyle hatırlıyom :) https://www.youtube.com/watch?v=segN8ly8YpM şimdi bunu dinliyom ben de ;)

      Sil
    11. Ya ama bak ilk benim kitaplarım tamam mı :D Bak şimdi ben İstanbul'a gelcem senin bildiğin bi cafeye sahafa kitapçıya bakkala neyse işte oraya bırakcam kitapları gitcem sonra. Sen gelcen imzalayıp bırakıp gitcen gelip alcam ben :D ben seni görmicem sen de beni. Ben de utanırım zaten vallahi billahi seni kandırmam :))

      Sil
    12. bir alık balık.

      jehanı tanıyom yaaa gördüm dinledim de ev arkadaşı bilmiyom ama bak bi de birsen tezel var onu da dinle o zaman, jehanın arkadaşı :) dinlerim yutuba giremiyom ben bugün daha :)

      Sil
    13. bir alık balık.

      kitaplar sorun değil ki ben de sana kitap veririm nolcak o poroplem değil yani :) kafe kitapçı felan tamam ama onlar görcek yani de miiii. oraya nası bırakcam beeee :)

      Sil
    14. Birsen tezel biliyom evet çok güzel. Yaaa ne bileyim bi pakette bırakırız istee kitap olduğunu nerden ablicaklar ama sen ona da mi cekiniyon ay :D balkondan sarkit sepetlee o zaman:D

      Sil
    15. özgül.

      tımams zamanla buluruz bi yolunu :)

      Sil
  5. Deep, çok güzel anlatmışsın. Mutlu oldum okurken. İlk kitabını okudum, adına çok uygun şekilde sade ve derindi.:)
    İkinci kitabı neden okumadığımı biliyorsun çünkü bana imzalayıp yollamadın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      biliyorum, bunun bir formülünü bulabilsem keşke. :)

      Sil
    2. Buluruz yakında ;)

      Sil
    3. şenay bn.

      feyste twitte çekilişle imzalı kitap vermemi istiyorlar ama nasıl yapcam ki :)

      Sil
    4. Benim facebook twitter hesabım var, sen bana imzalı kitap ver ben onlara veririm :D

      Sil
    5. Ben de sana haber vereyim, blogumda senden bahsettim azıcık da olsa :))

      Sil
    6. şenay bn.

      hah haaaa. du bakalım yaaaa nası olcaak :)

      Sil
    7. şenay bn.

      tımams gelcam tabii ki deee oleeeey yaaaa :)

      Sil
    8. Ben de yeni bloglara bakmaya geldim bloguna, bakalım kimler varmış :D

      Sil
    9. şenay bn.

      hep yeni yeni çok tatlı arkadaşlarımız geliyo yaa :)

      Sil
  6. Çok samimi bir yazı olmuş Deep... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      valla hikaye bu işte. öyle çok cool bi durum yok yani :)

      Sil
    2. Deep, kitap demişken benim blog'da da işler karıştı.. bakıver.. :) :) :)

      Sil
    3. yorumu gördüm.

      mail var mıydı?

      Sil
    4. kafa dergi.

      karar verince söle bana da yaaa :)

      Sil
  7. Kitapların az okunduğu, az satıldığı bir ülkede kitap yazmak, yayınlamak, tanıtmak, dağıtmak da zor ve güç işler. Okumak da yazmak da zor geliyor insanlara. Belki onun için face, twitter, instagram var.En kısa yoldan beğeniler belirtiliyor, işaretler konuyor ve iş bitiyor.
    Yazmak bir tutku, bir iç döküş, bir terapi.Şiir, öykü, anı daha rahat yazılabilir diye düşünüyorum. Roman daha uzun bir uğraşı. Okumakla işe başlanmadıysa yazmak da çok kolay olmuyor.
    En güzel reklam "takdir" duygusu gelişmiş okuyucularla olacaktır. Zaman da gerekli tabii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      çok güzel sölediniz çok haklısınız tümüyle hem de :)

      ayrıca, reklam konusunda da haklısınız. ben yazıyorum işte, ancak yazabiliyorum, reklamımı yapamam ben olanaksız bu, reklam yapabilen biri olabilsem bu kez de yazamam zaten. reklamımı evet ancak kitaplarımı okuyanlar sevenler yapabilir. bence de zaman gerekiyor. ayrıca, iki kitabım oldu zaten, birkaç okuyan da var. bu bana yeterli ki :)

      Sil
  8. "Soyut mutluluk" galiba bu insana yetiyor. Masraf ve yorgunluk göze gelmiyordur.
    Henüz kitaplarınızı okumadım. Malum uyuz insanım herkes okuyor ya ben okuyamam. En azından şimdilik, söz okuyacağım :)
    Varlık yayınlarının 1955 - 56 yılından kalma hikaye kitaplarını okuyorum. Kitaplarda o dönemin en yeni hikayeleri yer alıyor. O devirde pek tanınmayan, bu dönemde en sevilen yazarlar. Zamanla herkes hak ettiği yere geliyor. Sizin hikayeniz uzun zaman almaz inşallah. Keyifle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi blogger.

      evet bana yetiyor işte. yazmakla para bence karşıt kavramlar. olsun yaaa ilerde okursun ki :) ne güzelmiş. varlık ben de çok severim. kimler var acaba :) kitaplarımın olması bana yetiyor işte. bu kadarla kalsa da sorun değil zaten.:)

      Sil
  9. Blogundan ve kitaplarından haberdar olalı çok olmadı. Hatırlarsan, MariPosa'da görüp beni ziyarete gelmiştin, o vesileyle keşfettim :) Hikayeni okuyunca çok etkilendim, seni tanımamama rağmen gurur bile duydum :D Umarım çok daha başarılı olursun ve en azından hak ettiğin değeri elde edersin. Fakat, bence de daha fazla reklam yapmalısın, daha cok kisiye ulaşmak adına. Ben de ilk fırsatta alıp okumak isterim, özellikle öykü kitabını ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afede.

      unutmam ki zateen :) teşekkür ederim, anlaşılmak ne güzel bişi :) reklam nasıl yapcam ki yaaa :)

      Sil
    2. El birliğiyle yaparız reklamını :) Şu yoğunluklarımdan biraz kurtulabilsem, ilk fırsatta kitabını alıp okuyacağım. Sonrasında da tanıtım yazısı ve fotoğraflamalar :)

      Sil
    3. afede.

      piki piki teşkürleer :)

      Sil
  10. Ya herkes üzülmüş para kaybetmene ben nedense hiç empati kuramayıp üzülemedim :/ herhalde o kadar takmamıştır diye düşündüm hatta. Öyle zaten, para konusunu sıkıntı yapmayacağını düşünüyorum ama kitabının daha çok okunmasını isteyebilirsin tabii. Herkes ister. İnş bütün iyi kalpli kişiler senin kitabını satın alıp okur Deep :D kötü kalpli kişiler de inş bir kitabın bir yazarın reklamını haddinden fazla yapıp diğer yazar ve kitapların önünü kapatmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. helene mac elroy :)

      yok ya takmıyom zaten. blogçu arkadaşlarımız soruyor da ondan şey ettim :) okunmasını şöyle isterim bak. okuyanlar olumlu buldu. o yüzden yani insanlar okusun olumlu etkilensin o anlamda isterim.kitaplar benden bağımsız bence. reklam için sanırım medyadan birileri kitabı tanıtmalı. nette filan birileri yazmalı. öyle olur ancak. parayı takmıyorum tabii ki. parayı takan insan olsam sanırım o kitaplardaki o yazıları yazan kişi olamazdım. yazılarımın paraya karşı olduğunu düşünüyorum zeten ben :) veya bak dört yıldır her gece bloguma yazı yazmazdım da gider mesela sokaklarda kitabımı satardım, böyle yapan çok ki, veya sosyal medyada reklamla uğraşırdım de mii

      Sil
    2. Evet, tabiiki. Ben de öyle demek istemiştim zaten!
      Her gece blog yazmaz, her yorumu okuyup cevaplamazdın. Her blogger'ın hikayesiyle ayrı ayrı ilgilenip herkesi birden mutlu etmeye çalışmazdın. Canımsın benim sen :)

      Sil
    3. helen mccoy.

      sana benzer :)

      Sil
  11. Nice daha başarılı Yıllara Deep kardeşim benim boş ver , bir zaman gelir her şey istediğin gibi olur inşallah ! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eda.

      nerdesin kardeşiiiim :) ay ben ne isteyebilirim, bak mesela büssürü kitabısım olsun bu olabiler belkiii :)

      Sil
  12. Kitap reklami Nasil yapilir demistin ya, Google kitap tanitimi nasil yapilir diye yazdim.Cesitli öneriler var, Bir bak.belki biliyorsundur da,,aklima baska BIR sey gelmedi.

    Kitaplarini gazetecilere,köse yazarlarina, ünlülere vs. hediye etmek gibi....hatta google'de reklamini yaptirmak gibi ...önerilerde bulunmuslar...

    Emeklerinin karsiligini görmen dilegiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule m.

      ben mi kitaplarımı yazarlara filan göndercem. yaaa o yazarlar benden rica etse bile gönderemem ki ben :) ancak kitaplarımın okurları bunu yapabilir, benden habersiz tabii :) ay ben reklam yapamam ki.

      ya ben gördüm ki karşılığını. okuyanlar olumlu buldu işte bu. :)

      arkadaşlar soruyor yorumlarda, para kazanıyor musun diye, nasıl basıldı diye, açıklamak için yazdım iştee :)

      Sil
    2. Utagac cocuk :) Seni tanimiyorlar ki...

      Biliyorum, önceki postlarda görmüstüm sorulari...Iyi yaptin, cogunluk merak ediyordu...

      Ya eften püften kitaplar yok satip, filmi bile yâpiliyor ki anlamak mümkün degil.

      University gencliginin haberi olsa, kac baski yapardin.Milyonlar okurdu,fena Mi olurdu?

      Yorumu okuyan liseli,üniversiteli arkadaslar Hermes, kitâplarinin postlarindan bir bilgisayar ciktisi yapip, okullarinin ilan tahtalarina assa, dagitsa ,cafelere dagitsa kendi capinda Reklama, tanitima katkida bulunur...

      Para kaygin olsa zaten ikinci kitabi cikarmazdin ki deeptone.Allah gönlüne göre versin...



      Sil
    3. şule m.

      ay bak blogçu arkadaşlar öyle yapsa ne tatlı olur doğru yaaa :)

      Sil
  13. Yaaa ne kadar güzeeel,hayalini gerçekleştirmişsin işteee. Darısı başımaa. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslı seymen.

      işallah işallah hadiiiiii olsuuuun senin deeee :)

      Sil
  14. aaayy bu yazı bana özel gibi olduuu thenks :D

    YanıtlaSil
  15. ay diip 3000 çok yaa.. 3. kitapta da 1000 o zaman? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dipibom

      ya bide gece kütüphnesi mi ne var

      gece yayınları dil de

      gece kitalığı kı acaba??

      neyse

      acaba prdan çıkaran bloger bvar mı

      2 blogerı gördüm yazdım cevap vermediler bana

      bende şiir yazıom

      ordan mı çıkarsam nedersin

      Sil
    2. deniz derin.

      gece kitaplığı. hanife mert arkadaşımıza sorcan onu :)

      Sil
  16. başka biri gibi yazmış gibi okuyorum hep " demişsin ya pazar günü yazında ;oysa ben okurken hatta kitabın gelme sürecinde beklerken inanmazsın ailece sanki çok yakından aileden biri yzmış da bekliyormuşuz gibi hissettik. bir kaç şiir kitabı daha sipariş vermiştik kızım için,aldığımız gün evde benim elimde derin mavi eşimde kızlarda birer kitap şiir okuyoruz biribirimize. çok keyifliydi. yolun açık olsun derin. iyi ki tanımışım dediğim arkadaşlarımdansın. bu arada bloğunu, kitaplarını ailenin bilmemesi haksızlık bence, yanlış anlamazsan bir kez daha düşün bunu derdim bir anne olarak ama demeyeceğim bazen ben de keşke hiç kimse bloğum olduğunu bilmeseydi diye düşünüyorum. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlem b.

      hihi ne hoş düşüncelerinin tümü yaaa :)

      Sil
  17. insanın kendini gerçekleştirmesi hayallerini gerçekleştirmesine bağlı birazda.sen bu konuda çok ileridesin bu anlamda ve bu muhteşem bir duygu olsa gerek.bu anlamda senin adına hem seviniyor hem gurur duyuyorum.diğer hayallerinin de gerçekleşmesini diliyorum.

    YanıtlaSil
  18. Kitap okumaktan çok uzak bir toplumuz zaten. Kitapların kıymetini bilen pek az insan var maalesef...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nahide zeyerak.

      kitap okumak gereksiz ki bizdeee :)

      Sil
  19. Bence ilk 1-2 kitap böyle olacak gibi.Hangi ünlü yazarın ilk kitabı best seller olmuş ki zaten. Çok güzel olsa bile yazar yeterince tanınmadığı için çok satmıyor. Bence moralini bozma ve yoluna devam et.Bir gün seninde imza günlerin olacak sadece kendine güven yeter.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yelda ersözlü bakırtaş.

      ben hiç bi zaman best seller olmam zaten ki. :)

      Sil
  20. Umarım bir önceki yorum gelmiştir
    Ben yokum yazılarım var diyorsun ya.Aslında her yazıda bir sen,senden, kızların değil mi onlar senin :)
    Senin burada bir bedenin yok ,görünüşün yok hepsi bu.Kalbin var ama ve insanı oluşturan duygularıdır,senin hayatın hakkındada bir bilgi yok burada ,hayali hepsi, yada esinlenme ama en gerçek hissler, zaten dünyaya ait olmayan gerçeğe ait olmayan haykırışlardır, hayali olan yaşanamayan hayatlar ,güzel duygular, hayatın bukadar iyi olmana asla izin vermediği bir sen.
    Kitaplarının bir gelir getirmesini canı gönülden isterdim.Neden mi senin hikayen yarım kalıyor böyle. Maddi anlamda kazanman için değil ,dünya malında zerre kadar gözün olmadığını biliyorum.
    O gelirle yine sanata yatkın bir yatırım yapacağını bildiğim için.
    Her kitap kitap olabilir ama her kitap bukadar gerçek ve insancıl olamaz
    ,süslemeden en sahici haliyle ve en sade,mavi kadar en özgür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki kere başlık yorumu yazsamda iki kerede arıza çıktı :))
      Blog resmen yeter diyor sevgili blogçum bu son söz :d
      Sen bundan okumaya başla ama hepsine yanıt yazmakta zorunlu hissetme kendini söyliyeyimde :)

      Her insan kendince bir hikaye ve senin hikayen her zaman ki gibi çok güzel ruhun gibi.
      Sen ve kızların birbirinizi tamamlıyorsunuz işte,Sanat ve Kültür aşkını bu kitaplarla taçlandırmış oldun bana göre içinde ki sese bir hayat verdin sayfalarla asla yaşlanmayacak olan satırlarla.
      Bizler seni iç sesinin satırlara yansığı o huzur veren yankıdan bulduk ve kitapların senin bir çeşit ortaya çıkma halin değil mi zaten ruhunla kalbinle.
      Burada olduğum sürece hep aynıydın ve bu çok ilgi çeken bir özellik yenilikler ve değişikliklere hep karşıyım oysa senin yazıların bir gün bile olsa huzur barındırırmakta eksik kalmadılar.Bu çok çok güzel bir şey.
      Kitapların öyle bir duygu ki her ikisi ilk elime geçtiklerinde konuşurmuş gibiydiler hey beni okuyarak hissedebilirsin anlayabilirsin dermiş gibi :)
      Ne güzel en tatlı yaşlarına büyütüp getirmişsin sen o kızları hep 5 yaşındalar :))

      Sil
    2. arsu.

      sen böyle şeyler söledikçe ben yazmayı hiç bırakmam zaten. eskiden bi çalıkuşu vardı. yazılarımı, beni en iyi anlayan ve yorumlayan oydu. yorumlarken yazıdan yola çıkıp kendi dünyasını anlatırdı. şimdi sen varsın en derinden hisseden. en güzel sözleri söyleyen :)

      Sil
    3. arsu.

      hımm demek ki kendimi tekrarlamadan huzur verici yazabiliyorum sevindim :) ay seninle çok konuşsunlar eveet :) ay evet onlar çok şirin iki kız yaaa :)

      Sil
  21. Mesela sana bir keresinde Sinema dünyasına ne kadar ilgilisin demiştim ,keşke yönetmende olsaymışsın diye.
    Bu kitapların gelir sağlamasıyla ,keşke bu hikayeye bir film çekilseydi diyorum,en sade haliyle mesela adı "Gerçekleşen bir hayalin hikayesi" olsaydı ve sen o filmle başka bir hayalinide gerçekleştirmiş olsaydın.Yine o filmde sadece satırların olsaydı ve kitaplarını çıkartmaya vesile olan okuyucular sebep olsaydı yine bu projeye.Okuyucunun satırların için koşup koşuşturması gösterime sunulsaydı orada,gerçekte olduğu gibi.
    Seni okumak büyük bir ayrıcalık, benim için bir dönenç noktası.
    Türkiyedede ama okuma kitlesinin az olması üzdü beni.
    Ben kitap çıkarttığımda kaybetmiştim üstüne, çünkü bas baya kendi ülkede okumak alay gibi, normal karşılanmıyor,okuyanların sayısı parmak sayısını geçmez, kitapçılar yoktur ama önemli olan benim hayalimi gerçekleştirmiş olmamdır dedin ya, aynen onun için kaybetmenin pek bir anlamı yoktu, maddi anlamda sadece aileme yüklendiğim için huzursuz olmuştum fakat gram pişmanlık hissetmemiştim böyle birşey yaptığım için, çöl yerinde bir damla su olmak istedim ülkemde sonra değeri yoktur diye tamam normale döneyim dedim ,ben galiba yazmakta anormalim dedim.
    Deyiş o deyiş, seni buldum her gün okudum her gün yorumlayamasamda her gün okudum.
    Bir direnç noktası oldun resmen, bu yüzden yerin önemli oldu benim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ah evet keşke bir filmim olsa de mi. senaryosunu yazsam meselası :) ayyy okurların senaryosuuuu ne güzel bişi düşündün yaa :) blogçular okuyo işte şimdilik :) çöl yerinde sen çok hoş ve büyük bir damlasın sen de iyi ki çıkartmışsın, hep maviyi düşle bi deee :) direnç ve dönenç noktası olman ne hoş ki. çok teşekkür ederim ben de sen yanımda olduğun için :)

      Sil

  22. Ne yalan söyliyeyim yüz yüzede olsa görmek isterdim seni bir gün hayatta ama şimdi ama yıllar sonra.
    Elini sıkıp teşekkür edebilmek için, vazgeçmeme engel olduğun için.Ve o senin hep yazarlar yazdığı gibi değiller ünlüler filan hayal kırklığına uğruyor insanlar diyorsun ya ,senin hayalinde yüceltiğin gibi olmuyorlar dersin, ben bundan korkmuyorum ,sanatı seven okuyan biri hiç kötü biri olabilir mi dediğin günden beri, bundan korkmuyorum hiç olmadığım kadarda eminim bundan ve senden.Çünkü okunup raftlara kaldıracak türden değil kitapların ,başucu kitapları onlar. :) Her gün biraz daha tanıyoruz seni ve her gün derleştiğimiz birinden korkmak çok saçma :)
    Bir gün çayını içerim bak ,söz veriyorum kızların dışında başka birşey konuşmam, zaten bön bön susarım gerçek hayatta ha bir gün imzanı bende isterim banane. :)Tabi bu bir gün sadece sen istersen olsun.Haydi sana çok başarılar sevgili çudutu çok iyi yerlere gel ve inşallah seni yine en güzel yerlere yine biz blogçular taşımaya bir vesile oluruz.Kızçeler Sade ve Mavişe selamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu iki duygu yuklu yazarin bulusup bir cay icmesini cok isterim. Caylarinizi ben servis ederim hem super olur arada kaynarim caktirmadan ♥♥♥♥

      Sil
    2. Amanın başımın tacı ne arada kaynaması yaa gel karşılıklı trileçe yiyelim :)) ❤❤❤

      Sil
    3. arsu.

      ağlattın beni ilk okuduğumda da şimdi de. ne iyi kalplisin ve derin yüreklisin sen. :)

      Sil
    4. kreatif başkan.

      sen eksik kalma zateeeen lady buuuug :)

      Sil
    5. arsu.

      ha haaaa trileçeye çok alıştım ben yaa nerde görsem yiyioom :)

      Sil
  23. Para kazanamaman aslinda cok kötü bence,neden olmasinki, ama sen böylede mutlusun biliyorum,fakat neden hem blogdan ve de kitaplarindan ailenin haberi yok anlayamadim,bu kadar utangac olma artik,bak ne kadar cok insan oldu cevrende,ayrica seninle tanismayi cok isterdim bende,kimbilir,kismet belki birgün toplaniriz bir yerde:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir terazi kızı.

      bigün bi kermes yapayım diyom ben :)

      Sil
  24. Yaaa sanki bütün iyi insanlar burda toplanmis ay çok duygulandım yaaa :))
    Baksana ödüllü şiir öykü yarismalari filan olmuyo mu onlara katılan keşke? Ay deep ya da gazete dergiye filan nasıl gonderiliyo gondersene bak herkes senin daha çok kişi tarafından bilinmeni istiyor. Öykü ve roman türü daha çabuk kabul görüyor burda. Tabi sen nasıl yazmak ıstersen ama ne bileyim burda herkes her seferinde böyle heyecanlanirken iste bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özgül.

      ay ne bileyim ben bişi yapamam bakalım işte kitaplarımı okuyanlar belki yaparlar bişiler :)

      Sil
  25. 1000 liraya 1000 tane bastırıp kendim satmak bile daha mantıklı geldi :) Hani zaten kitapevlerinin ne mal olduğu biliyor da ne bileyim ben okurken sinirlendim yine :)

    YanıtlaSil
  26. İtiraf etmeliyim ki yazını okuyunca çok şaşırdım. Kitabını okumadım henüz ama hiç böyle düşünmemiştim. Ayrıca çok da sıcak ve samimi bir yazı olmuş. Tıpkı diğer yazıların gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sürpriz misafir.

      nası düşünmüştün kiii :)

      Sil
    2. Sevgili deep, öncelikle bu kadar geç cevap yazabildiğim için üzgünüm.
      Okul ve çocuklar beni bir kaç gündür çok yordu hiç ilgilenemedim.

      Düşünceme gelince de, senin yazılarını okuyan bizler ve seni takip eden bu kadar kişi olduğunu düşününce karşılık görememiş olman ya da Kreatif Başkanın da dediği gibi cebinden gitmiş olması şaşırttı beni. Çünkü ben belki buralarda yeni sayılıyor olabilirim. Yaklaşık 5 aydır yazıyorum çünkü. Fakat seni takip ettiğimden bu yana da hep zevkle okuyorum yazılarını. Ve çok sıcak ve samimi geliyor. Alıp götürüyor beni bi yerlere.

      Ama kendi adıma konuşuyorum ki, bir reklam gerekiyorsa ve benim de kendi çapımda yapabileceğim bişey varsa bunun allahını yaparım ben de senin adına:))
      Heyttt be içimden coşmak geldi valla:) Çekilin yoldan, accık açılın da deep görünsün;)

      Sil
    3. sürpriz misafir.

      ne içten ve iyi niyetli şeyler sölemişsin yaaa çok teşekkür ederim valla çok duygulandım ki yaaa :)

      Sil
  27. Canim ne guzel bir eserin olmus oldu su hayatta hatta iki tane. Cebinden gitmis ama olsun kendine luks bir saat de almis olabilirdin. Cok ta paraya takilmaman guzel olmus. Reklam su asamada sosyal medyada gorunurlugun olursa elbirligiyle belki daha genis kitlelere ulastirabiliriz seni. Ama bi sosyal ağlarda olsan belki unlu yazarlar bile takipe alirlar biz de retweet felan bişiler yapariz ^-^
    Kanallara gazetelere yazariz ayni anda
    Olma mi
    Tek bir tweet en az yuz kisi olsak birilerinin dikkatini cekeriz. Sosyal aglari iyi kullanabilen arkadaslar da yol gostersinler sen de ac bi tweet bi deneyelim yaa caba sarfedelim bocukum ♥♥♥♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. He iyi ac cancazim :)

      Sil
    2. Ee nabalim gelup ev isine de yardim ederuk artik ahaha.

      Sil
    3. Twet mi atıyoz ne zaman benim de vardı bi twitterim bi yerde.

      Sil
    4. kreatif başkan.

      twit feys pinterest filan açcam işallah. helen de diyodu ya zaten. hayırlısı :)

      Sil
    5. bir alık balık.

      twit başlıycam işallah yakında. blogla birlikte onu da açmıştım ama bloga ağırlık verip kapattım onu. helen diyodu ya açcam yine işte :)

      Sil
  28. Dostum tamamen zarar ediyorsun sen bu işten. Terbiyesizlere bak 5.000 almışlar senden resmen. Sana gelen rakamın en azından bu miktarı geçmesi gerek ama yaa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lily.

      gerçek hayatta olmuyo öle işteee :)

      Sil
  29. Deepim, canım; belli ki hiç çıkar gözetmeksizin, sadece hayalini gerçekleştirmek için çıkardın bu kitapları (zaten kitaptan çıkar gözetmek bu ülkede ütopya olur) ama yaklaşık 2.000 takipçinin olması ve ilk baskının hala tükenmemiş olması çok üzücü. Bunun seninle bir ilgisi yok, bu ne kadar az kitap okuduğumuzun bir göstergesi. Abuk subuk şeylere harcanan paraların kitaplara harcanamamasıyla alakalı. Gerçek adını bilmiyorum, yaşını da, cinsiyetini de neye, kime benzediğin hakkında hiçbir fikrim yok (bunların bir önemi de yok zaten) ama senin ne kadar güzel yürekli bir insan olduğunu çok iyi biliyorum ve bu yüzden de kitapların olduğunu öğrenince onları bir an önce edinmek istedim. Zerre düşünmeden aldım. Zevkle okudum. Fiziksel olarak tanımasam da en azından ruhunu tanıyıp bildiğim ve çok sevdiğim bir arkadaşımın, kardeşimin kitabını almayacaktım da ne yapacaktım? Sen sakın yılma, güzel yüreğindekileri biriktirip kitaplar çıkarmaya devam et yine, az da olsa bu ülkede gerçekten okumayı sevenler var ve her geçen gün artıyor merak etme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dilek eren.

      sen de blog arkadaşlarım arasında en iyi kalpli iyi insanlardan birisin zaten kii :)

      Sil
  30. Benim için de kitaplar çok önemlidir. Özellikle hayatıma dokunmuş, her sinir krizinde yakınmalarımı dinlemiş, her hastalığımda yanımda olmuş, ailem ile iş birliği yapıp beni tekrar hayata döndürmeye çalışan bir insanın kitabı benim için çok değerlidir.

    Sade ve Derin çıktığında ben buralarda değildim. Geçmişimin ve sevdiğim adamın peşinden koşuyordum. Haberi alınca yerimde duramadığımı hatırlıyorum. Hatta oturdum ağladım, ne güzel bir duyguydu. Sonra Sade ve Derin, benim için çok uzun bir yolculuğa çıktı. En sonunda İstanbul'da yollarımız kesişti ve kavuştuk. Güzel kızını göğsüme bastırıp Galata Kulesi'nin çevresinde gezindik. Sahil kenarında oturduk. Okumaya kıyamadım. O kadar değerliydi benim için. Hangi ülkeye gitsem benimle geldi. Ne zaman kötü hissetsem kendimi açıp okudum. Her okuyuşumda da ilk tanıştığımız zamanları hatırladım.

    Sonra Derin Mavi geldi. Onun geldiği zamanlarda çok yoğun temponun içindeydim. Bir barda garsonluk yaptığım zamanlar, Çınar aradı. Deep kitap çıkarmış dedi. ( Evet, gizli okuyucuların var.) Yerimde duramadım. Sonra eve geldim, blogu açtım hemen. Bana haber bırakmışsın.Yazını okudum, tekrar ağladım. Sonra o kadar acı üst üste geldi ki, İkinci kitabın daha geçmedi elime. Ama ne tesadüftür ki, bugün bir D&R mağazasına gidip ortalığı birbirine kattım. Onlarda benden bıkıp, birkaç hafta içinde kitabı getireceklerini söylediler. O zaman aramızda Derin Mavi ile bir bağ oluşacak.

    Birbirimizin hiç sesini duymadık, yüzlerimizi görmedik. Ama Deep, şu kalplerimizden birbirine doğru giden bağlar var ya, onlar her şeyi daha güzel yapıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yorumu okudum ve dedim ki: "biraz duygusal biri olsam ağlardım"

      Sil
    2. drama.

      bu sözlerini kaç defa okudum iki gündür ay tabii ki de ağladım yani senin gibiii. zaten bi sen bi ben bi de jysra ağlakız biz üçümüz :)

      Sil
    3. helen macdonald.

      iyi bildin ahbap :)

      Sil
  31. uyumadıysan birazdan bir yazı yayımlıycam, oku tamam mı? :)

    YanıtlaSil
  32. Deep blogda bir soru var :)

    YanıtlaSil
  33. Ne güzel hayallerini gerçekleştirmişsin :)
    Ailenin bile bilmemesi ilginç geldi bana... Ben olsam dayanamam bağırırım herkese :))
    Daha nice kitapların olur inşallah deep ve inşallah bu işten de para kazanırsın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat.

      tişkürler. para önemli diil yaaa :)

      Sil
  34. Hayalini gerçekleştirdiğinde mutluysan, tamamdır.
    Kitabını da alır okuruz biz.
    Bloguna gelir saçamalarız da biz.
    Sevioz kız seni :*

    YanıtlaSil
  35. Herkes kitap yazamaz ki. Böyle bir yeteneğin var, ne güzel kitap çıkarmışsın ve bence karşılığını da almalısın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap keyfim.

      karşılığı kitaplarımı okuyup sevenler yaaaa :)

      Sil
    2. Zaten buradaki yorumlara bakınca karşılığını almışsın deep :)

      Sil
    3. kitap keyfim.

      ne güzel söledin kiii :)

      Sil
  36. Kitaplar para kazandırmıyor derken haklılarmış. ama okumayı seven biri olarak, onlar olmasa ne yapardık bilmiyorum. Yazarlıkta fedakarlık istiyormuş sanırım. Umarım geri dönüşler sana da ama okuyan insanlar için yeni dünyaları keşfetme fırsatı sunmak harika. keşke bende daha iyi ifade edebilsem kendimi diyorum. İnsanın kafasında uçuşan düşünceleri aktarabilmesi çok rahatlatıcı.. Bütün yazılarının kitapla derlenmesi, çok güzel anı ve hatıra, birde insanlara ulaşabilecek bir araç gibi geliyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeşim düşova.

      kitapsız ben de çok sıkılırdım bu hayatta ya :) teşekkür ederim kii :)

      Sil
  37. Sen hep böyle utangaç mütevazı ve mucizelerle dolu kal..

    YanıtlaSil
  38. deep kitabı para kazanmak için yazmadığını biliyorum zaten, bu hepimizin hayaliydi, kitapların ikisini de çalışma masamda gördükçe ne çok seviniyorum hala :) ama ödeme yaptığını bilmiyordum bir yayınevi böyle davranmamalı ne sinir bozucularmış. çok sinirlendim. Bu arada çok fazla imzalı kitap isteyen oluyo biliyorum, aklımda bir yöntem var ama söylemeyeceğim çünküü ilk imzalı kitabı ben istiyorum bana ne çingusu yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      hihi tamam peki o yöntem peki :)

      Sil
  39. Sadece demek istiyorum ki, sen ne güzel insansin deep ya. Çok yasa. Yok çok değil, hayırlı yasa;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir hayal kur.

      çok tişkür ederiiiim :)

      Sil
  40. Harikasın Deep,bu kadar sevenin ve takipçin olduktan sonra kitap çıkarmak da zorunlu olmuş artık:) bence bu güzel yazıların herkes tarafından tanınıp sevilecek ve üçüncü kitabınla çok satanlar listesine gireceksin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      hah haaa üçüncü kitap da olsun diyoooon oleeey ama çok satan olmam ben yaaaa :)

      Sil
    2. ama bir gün bakacaksın o kadaaar çok takipçin o kadaar çok okurun olmuş kiii herkes o gizemli yazar "deep tone"dan bahsediyor, çağdaş trevanian'dan..:))

      Sil
    3. eren o.

      ay valla sen çok zekisin. trevanian benim de aklıma gelmişti için için gülmüştüm :)

      Sil
  41. İyi yapmışsın. Kitap yemeksiz emek... Manevi tatmin...E o da yeter, boşver... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve yanı.

      eveet öle oldu valla işteee :)

      Sil
  42. evet kitap yazmaktan ziyade bastırmak , satılması daha büyük iş ülkemizde , bu bizim gibi az gelişmiş ülkelerin kaderi deep , senle alakası yok , şimdi ben bunları yazınca bazı arkadaşlar biz ödünç alıp okuyoruz yoksa okuma oranı zirve durumunda falan diyebilir ama geçelim onları bir kalemde , okumuyoruz vesselam , tanınmış bir - iki edebiyatçı , bir -iki sosyetik kişilik ve tabi ki sıkı reklam şart kitap sattırmak için başka yolu yok zannımca , ha o satılanlar da ne kadar okunuyorsa ...:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      evet ya arkanda medya olcak işte de mi :) biz kim kitap kim yaa :) sadece tanınmış bikaç yazar okunuyor :)

      Sil
    2. ya öyle düşünme işte , gerçek okur kitlen var senin ki , blog aleminde ciddi okuyan kişiler olduğuna inanıyorum , bazen popüler kültüre mantar olamazsın deep ama bu bir şey değilsin demek değil ki ...hakiki olmak meselesi zannımca , hani şöhret olamazsın belki ama kendi kitleni yaratırsın ya , öyle yerli yazarlar var ki , herkesin bilmediği değerler daha kıymetli değil mi zaten :D

      Sil
    3. kitap eylemi.

      teşekkür ederim ki bir şikayetim yok ki zaten. arkadaşlar bol satış olsun deyince açıkladım işteee :)

      Sil
  43. Yazınız çok iyi, kitap çıkarmak isteyenlere rehber olacaktır... Maalesef bu sektör ülkemizde çok sıkıntılı... çok kitap okunmadığı için dolayısıyla yazarlar açısından da durum çok zor... ben ilk kitabınızı D&R'da görmüştüm epeyce bir süre ama ikinciye hiç rastlamadım... Biliyorsunuzdur belki tüm dünyada yeni bir uygulama var yeni kitap çıkaracak olanlar bunu ilk başta internette arkası yarın şeklinde yayımlıyorlarmış sonradan kitap olarak bastırıyorlarmış bu yolla satış rakamı daha yüksek oluyor... bu yolla yayımlanmış Grinin Elli Tonu serisi, bizde de benim geçenlerde okuduğum Güneş Çavması serisi var... gerçi bunlar roman arkası yarın şablonuna daha uygun... siz zaten burada yazdıklarınızı kitaplaştırıyorsunuz sanırım ama kitaba koyacaklarınızı önceden belirleyip ayrı bir sitede yayınlasanız faydası olur mu acaba?? aklıma gelenleri yazdım, işte böyle :) çabanız takdire değer....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      çok teşekkür ederim. sizin gibi bir kitapseverin bu olumlu katkısını çok sevdim. ilk kitabı ben de trump d&r'da ve mephisto'da gördüm ilk. kitap basıldıktan bir ay sonra filan kitapçılara dağıtımını yapıyor dağıtımcı firma, yani yayınevi değil dağıtımcı. ikinciyi ben de kitapçıda görmedim henüz. zaten kitabı daha yeni aldım nisanda, sipariş vererek ben de.

      evet o yöntem var. hatta, okura göre romanın gidişini değiştiriyorlar. geçen yıl böyle bir düşüncem vardı. tke adlı bir uzun öyküye başladım blogda. öyküye en az iki yol çizecektim. aynı kahraman ama iki öykü. biri bilimkurgu diğeri gerilim olacaktı, ikisini de aynı anda yazacaktım. isteren istediğini okusun diye. şimdilik bıraktım ama yazarım. nasıl olsa hep yazıyorum durmadan yazacağım yani.

      roman yazmıcam ama novella yazarım. kısa roman yazarım. örneğin şu anda yazdığım muharrir el insani adlı öyküm çok uzun olacak. roman da şu nedenle yazmıyorum. kitaplarımın zamansız olmasını istiyorum ve okurların elinin altında olsun. açıp açıp okusunlar. ve olumlu olsun tabii. roman yazarsam bir kere oknup kitaplığa konacak. kitaplarım yaşamalı her an soluk almalı.

      ilk kitabımda blog yazılarımdan seçme yaptım. ikinci kitapta blogda yayınladıklarım da vardı ama yeniler de vardı. sanırım kitaplarım olursa yine, bazı blog yazıları ve yeni yazılar olur. sonsuza dek yazabilirim.

      kitaplar okur blog arkadaşlarım istediği için oldu. isterlerse, çıkarırım kitap. olursa eğer, farklı konularda yazarım kitaplar. her şeyi yazarım işte :)

      Sil
    2. Yazıyor olmanız muhteşem, biz okurlarda zevkle takip ediyoruz... ama cebinden para vererek kitap bastırmaya devam etmek bana çok rasyonel gelmiyor (yani çok çok yüksek bir geliriz varsa o ayrı)... umarım ikinci kitabınızda kara geçecek bir satış rakamına ulaşırsınız... yeni çalışmalarınız için kolay gelsin sevgiler :)

      Sil
    3. gül akça.

      karnımı ancak doyuruyorum. ama rasyonel değilim zaten. :) kara geçmek olanaksız. zararı karşılamak bile olanaksız bence. ama olsun varsın. yazmak hoş kitap olması hoş burda okuyan arkadaşlarım yeter ki zaten kitaplarımı :)

      Sil
  44. Vaaaay, ne güzel bi serüven yaa, ben de isterim =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuhaf şeyler dükkanı.

      olur ki yaaa sabret taam mıııı :)

      Sil
  45. heeey nasılsın? deep kinaliadaya geldim çok güzel amaaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir alık balık.

      kınalı ada çok severim yaaa. geçen yaz oraya gidip öykü yazmıştım. bak pazarın ordan yürüyüp arka tarafa geç adanın. bütün adanın çevresini yarım saatta yürüyebilirsin. :) yürü bak yaa :) sonra iskelenin oraya gel orda pastane var orda dondurma ye bak bir de hemen iskelenin önündeki çay bahçesine otur yaaa :) heey foto çekip instaya koysanaaa :) vapurla ne güzel yol değil mii oh oh :)

      Sil
    2. hangi öykü? evet çok güzel tamam bisiklet sürdük oturduk filan imdi dolascaz atatim tamam

      Sil
    3. bir alık balık.

      ay unuttum şimdi yaa. bisiklet de hemen iskelenin karşısındaki sokakta kiralanıyodu zaten. tamam tamam heyecanlandım ben de. adaların hastasıyım yaaaa. ah büyük ada özledim yaa gideyim bi ara :)

      Sil
    4. ay dayanamadım araya giresim geldi. En son Büyük Adaya gittiğimde vapurda midem bulanmıştı *-*
      Ama Büyük Ada çok güzel bir yer, faytonla gezmiştim. En güzel ada da orasıymış zaten öyle diyorlar ben demiyom. Ben zaten bi tek Büyük Adaya gittim.

      Sil
    5. kreatif.

      eh uzun yol olabilir evet benim de midem otobüs ve dolmuşta bulanıyo dur kalktan yaa. metro iyi. :)faytonla geziliyo evet küçük tur büyük tur :) eh en güzeli en büyüğü bi de orda genelde yabancılar var ermeniler rumlar filan ve evler çok çok pahalı. ah büyükadada evim olsa diyom ben hep :)

      Sil
    6. burası a çok güzel b.ada daha turistik sanırım. ya da hafta içü diye daha sakin burası. çok güzel yaaa

      Sil
    7. bir alık balık.

      kınalıda da yabancı çok yani yerli halkı :) çok severim yaaa :)

      Sil
  46. yaaa bakın burda etkafa diye bi köpek var çok tatlı instagrama koycam foto. kremalı biskuviyle besleniyormus :)) ay deep dondurma yiyrmedik geç kLdik ama dolaştık cok güzel bence büyük adadan daha rahat :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir alık balık.

      etkafa tamam :) kınalı küçük tabii daha rahat ki :)

      Sil
  47. Ben bu yazıyı okumuştum ama senin olduğunu bilmiyordum. Şimdi fark ettim.

    Kitap yazmak benim için bir hayal ama asla gerçekleştiremem diye düşünürdüm. Bu yazıdan sonra o kadar karamsar düşünmüyorum artık. En olmadı parasını verir bastırtırım, sonra da çevreme dağıtırım diye düşünmüştüm. Şu an kendimi hazır hissetmiyorum ama inşallah 5 sene içinde bu hayalimi gerçekleştireceğim. Bana umut verdiğin için teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere.

      hadi hayırlısı olur ki kitabın çok istersen :)

      Sil
  48. Ben de diyorum ki Deep gitmiştir normal kitap bastırmıştır :/ Hayal kırıklığına uğradım şu an :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem yağızel.

      ne demek istedin ki yaaa normal kitap bastırmak ne demek kiiii yaaa :)

      Sil
  49. Çok güzel yapmışsınız, çok iyi yapmışsınız. Bir hayaliniz gerçek olmuş. Sizi gönülden kucaklıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elig ipek durmaz.

      ayyyyy sağol ama yaaaa :)

      Sil