2 Temmuz 2017 Pazar

BAYAN PEREGRINE'NİN TUHAF ÇOCUKLARI



Ransom Riggs

İthaki Yayıncılık

Hoş bir masal. Eğlenceli ve meraklı bir çocuk romanı.

Maceralı, komik, biraz karanlık, tuhaflıkları olan ama sevimli bir macera. Devamı hemen gelsin de Jacob ile Emma’nın serüvenlerine devam edelim. Hortlaklar ve canavarlarla nasıl baş ettiklerini ve yaptıkları yolculukları görelim.

Jacop, küçük bir çocuk ve ilginç bir dedesi var. Ona tuhaf hikayeler anlatıyor, olmayacak olaylar, gerçekmiş gibi. Jacob biraz büyüyünce artık masallara inanmıyor ama dedesi ölüyor ve ona o anlattığı tuhaf masalların peşinden gitmesini söylüyor, ölürken.

Jacob da dedesinin geçmişinin peşine düşüyor ve inanılmayacak kadar tuhaf bir masalın içine düşüyor. Jacob’un sıkıcı hayatı artık son buluyor. O da artık bir kahraman olma yolunda.

Mutluluk veren bir çocuk masalı. Seviml, sürükleyici. Küçükler de büyükler de okuyabilir. Romandaki fotolar da çok ilginç ve komik.

Tam bir ideal yaz okuması.

Not:3/4

38 yorum:

  1. Üç kitabı da bir solukta okudum, üzerine filmini seyrettim ki aman Allahım, o film neydi öyle. Çok kötü çevrilmiş, uydurulmuş gördüm ama bu kadarını görmemiltim doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan.

      filmi izlemedim izlemeyim barik :)

      Sil
    2. İzleme tüylerin diken diken olur. Olive yakıyor Emma uçuyor, Jack tam bir zavallı.

      Sil
    3. handan.

      hahaa aksiyon filmi olmuş desene :)

      Sil
  2. Çocuklu filmleri mesela, çok severim. Hani ellerinde telsizleri, bir buluşma merkezleri olan metruk e ya da epeydir kimselerin uğramadığı ev olan. Çoğunlukla ellerinde bir yarım harita olur ya da kötü adamları görmüşlerdir. Kimseler onlara inanmaz. Ve afacanlar kendi başlarına kalırlar.....

    Aynı şekilde çocuk romanlarını da çok severim. Çocukluğumda okuduğum bir romanı her yıl en az bir kere okuyorum hala.

    Okuyayım diyeceğim. Zamanını bilmiyorum ama. Ne kadar yakın, ne kadar uzak bir zamanda :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      afacan beşler ve gizli yediler var öyle :) o kitap evet :) okursun belki bi güüün :)

      Sil
  3. ben filmi izlemiştim güzeldi ama kitabı da okusam film için aynı yorumu yapar mıyım bilemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ra selin.

      ben de bilemediiim :)

      Sil
  4. kitabını okudum filmini de izledim yalnız kitabı okuduktan sonra filmi berbat geliyor gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevilayefsa aktaş.

      değiştirmiş demek ki yönetmen :)

      Sil
  5. Hem büyüklere hem çocuklara olunca iş değişiyor..Not alındı okunacak.;) Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Filmi seyrettim o nedenle kitabı okumayacağım artık ilginç hoş bir hikaye umarım devamı vardır

    YanıtlaSil
  7. Ben de severek okumuştum özellikle içindeki fotoğraflara bayılmıştım :D Filmini keşke kitaba uygun yapsalarmış, değiştirmişler ve hiç hoş olmamış -.-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      fotolar evet yaaa gerçek fotolar ne değişik değil miii :)

      Sil
  8. Ayy ben çok sıkıldım okurken, beklediğim gibi değildi :(.

    Senin bir en iyi bir en kötü listelerini çok merak ediyorum. Hep üç hep üç nerede bu 4'ler 2,1,0'lar :):).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      yaa ben pek eğlendim yaa :) dur tımams en iyileri bi yazayım bi ara :)

      Sil
  9. Deeppp sonunda geri döndüm -umarım bu kez gerçekten de döndüm- :)) Ayrıca bu kitabı da çok merak ediyordum yorumladığın için ellerine sağlık cınım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir hayalperest.

      heeeey ne güzeeel dön dön dön :)

      Sil
  10. Bu kitabı sever miyim bilemedim ya ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      ben çok sevdim vallası :)

      Sil
  11. Çocuk olsaydım da okusaydım diyeceğim ama çocukken kitap okuma alışkanlığım yoktu. :)

    Anneannem bize masal anlatırdı bazen. Keloğlan olurdu, dev anası olurdu. Şimdi konuyu hatırlamasam da tuhaf şeylerdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      ananen tuhaf masalcıymış ha ilginçmiş hoşmuş yaa :)

      Sil
    2. Allah rahmet eylesin. Anlattıklarına göre tuhaf şakaları da varmış insanlara. :)

      Sil
    3. müfred.

      bi ara annatsana yaa bize onu yazsanaaa :)

      Sil
  12. Sen sevdiysen, ben de severim :)

    YanıtlaSil
  13. Çocuk hııım severim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir garip seyma.

      en sempatik blogçu gelmiiiş :)

      Sil
  14. Filmini izlemiştim şimdi kitabını da merak ettimm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. koremanya.

      filmini izlemedim ama kitaba benzemiyormuş, kitap daha iyiymiş :)

      Sil
  15. Kitabı gördüm ama okumadım.
    Film de geçenlerde karşıma çıktı.
    E ama şimdi izlemek şart oldu gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini.

      kitabı daha iyiymiş ama :)

      Sil
  16. Kitapta bulunan fotograflarin sahaflardan toplanmis eski kartostallar oldugunu biliyormuydun? Yazara bir cok insan kartpostal göndermis. Hikaye ona göre sekillenmis

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahu kader.

      müthiş bişi di miiiii :)

      Sil
  17. Yakın arkadaşımla birimiz alalım da ikimiz de okuyalım dediğimiz bir seriydi fakat kitap zevkine güvendiğim biri hiç beğenmediğini söylemişti. Yazını okuduktan sonra hemen alasım geldi kitabı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem çelik.

      hımm sevdim ben, ikinci üçüncü kitapları da okuycem :)

      Sil