1 Ağustos 2017 Salı

BÜYÜKADA

Her yaz olduğu gibi bizim bütün çekirdek aile yine adada toplandı. Yaklaşık onbeş kişi oluyoruz. İstanbul’dan, diğer şehirlerden ve yurtdışından geliyor bizimkiler.

Çocukluktan buyana babam adada yazlık kiralar, annem babam bütün yaz kalırlar, bizler de tatillerimizde gideriz. Hepimiz aynı haftalara getirmeye çalışırız ki en kalabalık olalım. Aslında şöyle bir geriye doğru gidersek hepimizin en mutlu olduğu günler bu adadaki yaz günlerimiz olmuştur. Çocukluğumuz, gençliğimiz, sorumsuzca, sorunsuzca geçti ada sokaklarında, koşturarak, gülerek, oynayarak.

Yaz gelse de adaya gitsek diye hepimiz sayıklarız. Deniz de önemli. Aşırı sıcaklarda bütün gün Değirmen’de suda olmakla kolay geçer uzun sıcak yaz günleri. Bugünlerde İstanbul’da bir iki gün aşırı yağmur olunca sıcaklık biraz düştü, biz de denize giremedik. Evde oyalandık, yemek yaptık. İskeleye gidip okey ve iskambil kağıdı aldık. Balkonda annemin dolmalarını yerken ve çay içerken oynamak için.

Değirmen dışında arada bir de yüzmek için Sedef Adasına gideriz, Sedef Kulübe. Günlük ücret veririz. Bunun yanında, adada sabahları yürümek de huzur verir. Sabahları sekizde dokuzda yürüyüşe çıkarız, İskeleye kadar yürürüz. Sabahları yürümek kolay çünkü günlük turistler daha gelmemiş olurlar ada vapurlarıyla.

Bugünlerde deniz yine kirli. Deniz analarıyla. Ama biz yine de giriyoruz, umursamıyoruz. Akşamları ya iskeleye doğru ya da Dilburnu’na doğru yürüyoruz. Gül Dondurmacısına gidiyoruz. Adaya tatile birçok çocukluk arkadaşımız, okul arkadaşımız da geliyor. Onlarla buluşup o yaşlarımıza dönmek çok hoş oluyor.

1. Adalara bayılıyorum, yaşamak isterdim :))

1. kağıt salıncak.

ben de büyükadada yaşamak isterdim :)

2. Sanırım sen çok şanslısın.:)

1. ebemkuşağı.

iyi ki şu ada var yaa biricik ada :)

3. Hayatta imrendiğim sayılı şeylerdendir sabah uyanıp adalarda oksijeni çeke çeke yürümek. Okurken bir daha imrendim :)

1. her telden şef.

yaparsın bigüün :)

4. Öykü içinde bile olsa Adalarda olmak ne güzel. En güzeli çocukluğu tekrar yaşamak. O dönemleri özlüyor insan.

5. Yaa daha Büyükada fotoğraflarımı yükleyenedim bloğa gezme hızıma yazma hızım yetişemiyor :)

1. handan.

ha haaa olsun gez seeen :)

6. Yanıtlar
    1. emre bozkuş.

istanbulun en güzel yeriii :)

7. Ne güzel ya <3. Ben adalara hiç gitmedim umarım giderim bir gün :). Şu denizler de keşke temiz olsa :(.

1. öneri makinesi.

gidersin yaaa :)

8. Kınalı adayı seviyorum , bir de Burgaz. Huzur veriyor oralarda yürümek.

1. mine uysal.

dört ada da güzeel :)

9. Adalar'a henüz gidemedim. Gezi listemde var ama. :)

1. tuğçe yüksel.

yazın giiiit :)

10. Adada yaşamak çok güzeldir. Adalara gitmeyi bende çok istiyorum.:)

1. arif öztürk.

gidersin bi araa :)

11. Ada çok güzel, ne zaman oraya gitsem, izmirli değil de adalı olsaymışım diyorum :)

1. ezgi.

ah ben de valla aynısını diyom :)

12. Kısa bir ada gezisi bile insanı etkisi altına alıyor :).
    Adalar çok güzel.
    Adaları sevin

13. Bir gün İstanbul tarafına yolum düştüğünde adaları görmeyi, gezmeyi çok istiyorum ki. :(

1. nermin pınar.

gezersin yaaa :)

14. Aya Yorgi'nin olduğu adaya gitmiştim yıllar önce.Dilek dilemiştim,dileğim de oldu.Tekrar gitmem gerekiyor sanırım :)

1. daha mutlu yaşam.

büyükada işteee :)

15. Bende hiç gitmedim adalara,inş. gitmek nasip olur. Ama en güzeli senin ki ohh miss :)) kıskandık biraz 😜

16. adada evim olmasını çok isterdim doğrusu..

17. Ben de Adaları çok seviyorum, bayram tatili planımızda var şimdilik)

1. tehlikeli tuval.

ay ne güzeel :)

18. Bir gün adadan ziyade yaylaya gitmeni tavsiye ederim. Ada kadar cazibelidir. Denizi yok belki ama taşı toprağı bol, havası mis. Tabi bizde adalara imreniyoruz. :) Denize, sahil kıyısında yürümeye...

1. nazik topçu.

hiç yayla görmedim işallah bigün bakalım :)

19. oh mis gibi gerçekten, deniz de temiz olsaydı keşke..:)

1. eren o.

hep deniz anası vaar :)

20. her şeyden uzak tam sakin kafa ile kitap okumalık, insanları izlemelik, yazmalık bir yer (: fotoğrafa bakarken bile sürekli kafamda bunlar vardı. kıskandım hafiften (:

1. bir tutkudur isyan.

öyle bi yer gerçekten de :)

21. adaları çok seviyorum, bir de çocukluk aşkım Ediz Hun orada yaşıyor, bi gece rüyamda görmüştüm onu ertesi gün adalara gitmiştik.bisiklet sürerken birden onu görüncr ohaa diyip bisikleteen üzerine atlamış onu bayağı güldürmüştüm :)

1. meltem sert.

çok tatlı bir anı yaa :)

2. :))))

Meltem :)))
      Filmlerdeki gibi olmuş. O değerli sanatçımızın filmlerinde de vardı yanılmıyorsam öyle sahneler. Ama bu gerçekten olmuş rol gereği değil.

22. Ay canım çekti,Deep götürsene beni :D

1. aysel ezimova.

di mi di mi beybisi :)

23. Emekli falan olunca adalara yerleşmek ne güzel olur. Tabi daha çoookkk var o zamanlara :))

1. koremanya.

ne güzel olur ivit :)

24. Ah ah İstanbul da olmama rağmen sadece kınalı adaya gitmiştim ama gezmek lazım

1. kısaca dodi.

kınalı minnak biraz :)

25. 2 yıldır istanbulda'yım , şu adalara gitme şansını bir türlü bulamadım :(

1. kitap eylemi.

yazın git işteeee :)

26. Çok uzun zamandır Adalar'a gitmedim. Ama çok özledim. Oradaki manzara, ahşap köşkler filan... Bambaşka bir havası var. Ayrıca trafik olmaması :))

Resimlerini görüyoruz sayende, çok teşekkürler :)

1. acemi demirci.

adada sen ne çok ev ve balkon pencere çekersin yaaa :)

27. Ada'da sezonluk ev kiralamak hayalim:) Olmadı bir türlü:)

1. sezer e.p.

ah ah benim de hayallerimden :)

28. Neden bilmiyorum Deep ama senle Büyükadayı resmen bütünleştirdim, sanki hep oralısın, senin yerin gibi :)

1. gülsüm.

ayyy çok sevdiğim için tabee :)