2 Ağustos 2017 Çarşamba

İLK AŞK



Platonik aşklarım oldu her zaman. İmkansız aşklar. Mutlu ilişkim ya da mutlu sona ulaşan ilişkim hiç olamadı. Hep uzaktan, hep hiç gerçekleşmeyen özlemler, duygular.

İlk aşkım dayımın oğluydu. Onbeş yaşındaydım onunla tanıştığımda. O sene yazın Trabzon’a gitmiştik. İlk başlarda içine kapanık, çekimser hallerdeydi. Sonra konuşmaya başladık. Hep sataşırdı bana, bazen atışırdık.

Tam döneceğimiz günlere yakın tuhaflaştı. Duygusallaştı. Ayrılırken tuttu, kolumdan çekti, sarıldı bana herkesin içinde. Ertesi sene abisi evlendi ben yine gittim düğün bahanesiyle. Dans ettik. Beni hiç yalnız bırakmadı.

Aradan birkaç yıl geçti. Arada sırada telefonda konuşuyorduk. En son on yıl önce gittim Trabzon’a. Sonra o İstanbul’a geldi. Askere gidecekti. O gün bütün gün birlikteydik. Akşam oldu, o bana sarıldı ve ben göğsünde ağladım.

Manisa’ya gitti. Sonra İstanbul’a geldi. Her hafta sonu buluşup gezerdik. Bana İstanbul’da iş bulup burada kalacağını söylerdi. Askerliği bitti. Bir gün aradı beni. Benim gitmem lazım, annem çağırıyor, duramam burada, dedi.

Mahvolmuştum. Sesimi çıkarmadım. Gitmek isteyene gitme diyemezdim. Annemle vedalaşmaya geldi ama ben evden kaçıp sinemaya gittim. Son kez beni görmesine izin vermedim. O gitti ve o günden sonra hiç aramadı.

Geçen sene kızkardeşi öldüğünde ben aradım onu. Sonra tekrar konuştuk. Ne güzel günlerimiz vardı dedi. Yaa vardı evet ama sen naptın bıraktın gittin dedim. Ne söylesen hakkın var dedi. Birkaç kez daha konuştuk. Hep pişmanlık dolu imalı laflar.

En son teyzem öldü, aradı beni. Ben gidemedim diye bana bağırdı. Sonra aradı özür diledi. O da hiç evlenmedi. Ben de. Bizim sonumuz yok. Çünkü o annesini bırakıp gelmez buraya. İşte ilk ciddi aşkım.

65 yorum:

  1. Ne kadar içten cümleler... Ne kadar masum, güzel duyguların ifadesi... Aşk güzel şey. Kavuşmak varsa en mutlususun ama yoksa buruk ve karmaşık hisler... Dilerim ilk ve ciddi aşkınla o imkansız gördüğün şey gerçekleşir. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senden benden bizden.

      hayat işte :)

      Sil
  2. 'İlk aşk' bana hep çok garip gelmiştir. Sanırım o his, aşkın olası varlığının tek göstergesiydi. Sonrası koca bir yalan tabi.. Biraz efkarlı oldu farkındayım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her telden şef.

      :) ilk aşk dışında gerisi yalan yani.

      Sil
  3. İlk aşklar daha mı masumca yaşanıyor sanki? Sonunda vuslat olmayınca bir yanı hep eksik kalıyor insanın. Aşk güzel şey. Hele ucunda kavuşmak varsa.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      en güzeli kavuşması olmalı tabikide :)

      Sil
  4. Çok samimi cümleler. Aşksız hayat her zaman yarım kalır bence. İmkansız dediğimiz şeyler gerçekleşir bazen. Sizin imkansızınız da gerçekleşir umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arif öztürk.

      aşksız hayat olmaz diyosun yani :)

      Sil
  5. Ne güzel bir öykü olmuş. Gerçek olmasa da böyle güzel anlatılır mıydı diye düşünüyor insan...

    YanıtlaSil
  6. Hep derler ya kavuşamayınca aşk aşktır diye öyle olmuş burada da..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. huzur mutluluk.

      kavuşamamak iyi bişi belki dee :)

      Sil
  7. Sonu güzel bitmeyen aşk hikayelerini hiç sevmiyorum. Aşktan yana noksan kaldığım içinde aşka inanmıyorum. Platonik felan olayım değil. Öykü güzel de içim karardı yahu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazik topçu.

      aşktan noksan olsak da vardır ya aşk bi yerlerdeee :)

      Sil
  8. BİRŞEY OLMUYORSA DAHA İYİSİ OLACAĞI İÇİNDİR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. isimsiz kullanıcı.

      vallaha mııı :)

      Sil
  9. realist bir tarafı var mı merak ettim :( gerçi bizde pek teyze oğlundan sevdalı kabul edilemez , malum trakyalıyız :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      hah haaaa trakyalılık nası bişi kii :)

      Sil
    2. Trakyalı olmak demek , teyze oğlu/kızı'yla kardeş gibi büyütülmektir ,kardeş gibi büyüdüğün birine sevdalanamazsın, zinhar suç kabul edilir. en son tanıdığım biri 3. kuşak akrabasına sevdalanmıştı da aileden afaroz edilmişti düşün. Trakyalılarda sadece yakın akrabaya değil, yakın komşu oğlu/kızı na da bakılmaz , bakılsa da hoş karşılanmaz , ayıplanır ...

      Sil
    3. kitap eylemi.

      güzelmiş trakyalı gelenekleriii :)

      Sil
  10. Aşk güzel. Platonik ya da karşılıklı fark etmiyor. Sonu da ne kadar kötü biterse bitsin insan ilerde en güzel anları hatırlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem e.

      hımmm iyiymiş o zamaan :)

      Sil
  11. Akraba evliliği olurdu kızzz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meryem demir.

      ay olsun be nolcaaaak :)

      Sil
  12. Platonik aşk,bana pek uygun değil.İlla reel aşka dökerim.Ama kuzen çok yakın akraba :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      platonik zararsız yaaa :)

      Sil
  13. Bazen olmuyorsa bizim için hayırlısı demek diye düşünmek gerek..

    YanıtlaSil
  14. Hüzün çekip çıkarıyorum bu öyküden... Ana karakterin gözlerini gördüm sanki okurken :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaz saklan kaç.

      yaaaa gördün haaa :)

      Sil
  15. Yazık etmişsiniz kendinize be çocuklar. Neden sonunuz olmasın bir engel göremedim ki ben :)) Deep lütfen kavuştur şu gençleri :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne kaleminden.

      hayırlı bi iş yapayım de miii :)

      Sil
  16. Deep hiç şans vermemişsiniz birbirinize.. üzüldüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yürüyen balık.

      ay üzülme bir öykü buuuu sadeceee :)

      Sil
  17. Ilk ask, gercek ask. Gercekten ask var midir peki? Bir de boyle huzun olunca daha mi cok ask var acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nermin pınar.

      çok zor sorular soruyon seen :)

      Sil
  18. Ama kuzen onlar... Kardeş gibi yani....

    Neyse ki hiç olmazsa uzakta büyümüşler.

    :))) Bu tepkiyi verdim zira tek tük de olsa rastlanabilir; ama anne tarafımda da baba tarafımda da akraba evliliği kabul görmez. Tabii küçük yerlere bir yerden hısım çıkılır; ama kardeş çocukları hele aynı evde büyüyen, birbirlerinin annelerinin kucağında olmuşlar kardeştir artık. Ooollmaazzzz!!!!!

    Başlık tamam, anladım da -ben bazen eni konu anlatılmadan anlayamam enine boyuna zira acabalar hep vardır ve yaklaşımım öznel mi nesnel mi asla emin olunamaz, çıkarım ya da yorumda bulunulmuş olabilir sonuçta- sanki bir gizli alt başlık gördüm. İletişimsizlik gibi.
    Tümden iletişim bozukluğu ya da yokluğundan bir platonik ortam var gibi gözüküyor.

    Şimdi İstanbul'da gezerken ne konuştular acaba? Hem Karadeniz uşaklarını bilirim biraz. Orada büyüdüm. Bir ayakları hepten İstanbul'dadır. Kadınlı erkekli. Pastacıdırlar. Fırıncıdırlar. İnşaat yaparlar...

    Sanırım öykünün kahramanları platonik olmayı tarz etmişler kendilerine. Şair filanlarsa :) Yoksa aşılırdı sorunları zaman içinde elbette :)))

    Bu, eğer öykü gerçek hayattan alınma idiyse yorumuydu...


    Yok gerçek değil ise, sonunda ikisi de şair çıkacak, şiirlerini de gülümseyerek senden okuyacağız sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      ya oluyo işte böyle aşklar evlilikler de bu dünyada. yok ya adam korkak işte annesini bırakıp kadına gidemiyor. istanbul gıda sektörü evet karadenizlilerin elinde :) bence öykü kahramanı erkeki beklemiş bekliyor ama erkek korkak işte. kadını alıp karadenize götüremez. kendisi de annesini bırakamıyor. yaş iş. erkek beceriksiz gibi yani. gerçek değil. benimle zaten bir ilgisi yok da. buna benzer öyküler duyduğum için böyle bişi yazayım dedim. bu da ülkemizin gerçeklerinden işte. ah evet şair çıkabilirler doğru. erkek tarafı ağzından yazmak zor, erkek bana korkak geldi, kadının ağzından yazabilirim. duygusal olur o zaman :)

      Sil
    2. :)))
      Kalsınlar zaten oldukları yerde. Şimdiye kadar olmamış bundan sonra da olamaz gibi öykünün akışı.
      Hem konu kapanmış zaten :)

      Korkuları okusak daha gerçekçi olurdu :)))))

      Sil
    3. acemi demirci.

      bence de bitmiş işleri :) onu da bi düşüneyim garik :)

      Sil
  19. 1111611
    İlginç bir okunma sayısı.
    Yorum konusu olmaya değer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      eveet. aslında o okunma sayısı iki üç milyon olabilirdi. blogumda en az üç bin yazı oldu ama çok yüklü olmasın diye arada seyreltiyorum. o yüzden az sayılır okunma sayısı :)

      Sil
  20. Masum, tatlı bir aşkın hikayesi :) Eline sağlık Deep :)

    Bu arada nasılsın? Nasıl gidiyor hayat? Yine bir gelip bir gidiyorum blog diyarına ben :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karga ve kız.

      iyiyim keyfim yerinde, düz bir yaşam işte, oku yaz filan yanii. eveeet biliyom senii, öylesiin, gelince bana ve sılaya gidiyoon. du gelcem :) yine güzel müzikler koysanaa :)

      Sil
  21. Yanıtlar
    1. mutlu yaşam.

      bi dee ilk görüşte aşklar var di miii :)

      Sil
  22. Bir gün tarihe geçerse hiç şaşırmam hani. Öyle değil mi tarihe geçen aşklar, hikaye ve romanlarla ölümsüzleştirilen o ölü aşklar.
    Aşk'ın kaderi kötü yazılmış bence: Yaşasa da ölüyor, yaşamasa da ölü sayılıyor; ne yapsın garip aşk?
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halil gönül.

      ha haa aşkın suçu yok yaa insanlar beceriksiz :)

      Sil
  23. Vay be,ayrı bir güzel olmuş bu...
    Buradan o çocuğa bolca küfür ediyoruz ^_^
    Deep mükemmel aşk hikayeleri ile bizi coşturuyordu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel ezimova.

      biricik ciciş :)

      Sil
  24. Yanıtlar
    1. duygun.

      yaa üzülmee sadece bir öykü buuu :)

      Sil
  25. İlk aşk unutulmuyor ama kuzen olmaları hoş olmamış malum kardeş sayılırlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma üzmez.

      ivit haklısın :)

      Sil
  26. Demek ki 'platonik aşk' çoğumuzun hayatına bir kez de olsun uğramış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülsüm tahmazoğlu.

      olmuştur de miii :)

      Sil
  27. farklıdır ilk aşk yeri ayrıdır. Tebessümle hatırlanır ama bu öyle bir hikaye olmamış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevilay efsa aktaş.

      ivit bu hüzünle hatırlananlardan olmuuş :)

      Sil
  28. deeptone öykü güzel,beğenerek okudum kaleminize sağlık.Ancak dayımın oğlu diye başlamış teyzemin oğlu diye bitirmişsiniz :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belgin ünlüer.

      heeey hayıır dayıoğlu diye başlıyor dayıoğlu diye bitiyor kii. kadının akrabaları trabzonda işte. teyzesi ölüyor. o zaman telefonlaşıyorlar. adamın annesi halen sağ. zaten onu bırakamadığı için gelemiyor istanbula :)

      Sil
    2. belgin ünlüer.

      heeey bi deee blogunuz nerdeee, adresini yazsanız yaa :)

      Sil
  29. Hahhaaaa.. Bloğum yok yorumların da hepsini okumuş sizin cevabınızdan çıkararak teyze oğlu olduğunu düşünmüştüm.Severek okumaya devam.Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belgin ünlüer.

      :) piki tişkirler. bakın yanda face, twit, instagram hesaplarım da var. ordan da izleyebilirsiniz yanii :) bir de, bizim cihanın bahçesine de yorum yapmışsınız, okudum :)

      Sil
  30. Vardır her işde bir hayır demek lazım. Öykü sonuçta ama her öyküde bir gerçeklik vardır. Uzun zaman oldu bu arada. Bu hikaye yi özellikle okumak istedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülay cansever.

      evet ya sen bana yorum yapmayalııı yıllar olduuu :)

      Sil