9 Ağustos 2017 Çarşamba

PAL SOKAĞI ÇOCUKLARI



Ferenç Molnar

YKY Yayınları

Tüm zamanların en iyi çocuk romanlarından biri.

Budapeşte’de geçen romanda bir grup çocuk bir arsada toplanıp çeşitli oyunlar oynarlar. Aralarında rütbeler de vardır. Komutan, subaylar ve erler. Aslında bir tane er vardır. O da en küçükleri Nemeçek. En küçükleri olmasına rağmen arsayı ve arkadaşlarını en çok seven ve benimseyen de odur.

Nemeçek’in grubunun başkanı da Boka’dır. Nemeçek, Boka’ya çok bağlıdır. Bu bir grup çocuk fakir ailelerin çocuklarıdır. Okul dışında arsada zaman geçirirler. Bir gün zengin çocukların çetesi, bizimkilerin arsasını ele geçirmek ister. Ve iki çete arasında bir savaş başlar.

Romanda geçen yer adları hepsi gerçek. Yıllar sonra Budapeşte’de bu çocukların heykelleri de dikilmiş. Nemeçek, Boka ve arkadaşlarının hikayesi sevimli, hüzünlü bir arkadaşlık öyküsü.

Pal Sokağı Çocukları dünya çocuk klasikleri arasında en sevilenlerden biri. Çok da duygusal bir roman. Ancak, Küçük Prens, Peter Pan gibi klasiklerle birlikte anılabilecek ve unutulmayacak, defalarca okunacak bir başyapıt.

Not:4/4

51 yorum:

  1. Çocuk romanlarını seviyorum, okuyorum. :) Budapeşte'yi gidip görmek istedim böyle okuyunca. Gerçek bir olayın günümüzde yansıtılıp yaşanması ne hoş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      ya valla ben de gidip o heykelleri görmek istiyom :)

      Sil
  2. Bu kitabı okumuş ve çok beğenmiştim.Emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      çok güzel yaa :)

      Sil
  3. Çocukken defalarca okuduğumu hatırladım. Hatırlattığın için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sinemakale.

      sen de çok sevmişsin demek kiii :)

      Sil
  4. dört dörtlük diyorsun :)

    YanıtlaSil
  5. Okunacaklar listesine alındı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. isimsiz kullanıcı.

      oku yaa çokzeel :)

      Sil
  6. Çok sevdiğim ama sonu çok acıklı bir kitaptı. En sevdiğim kitaplar arasındadır. Nemeçek unutulmaz...:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      evet yaa hüzünlüü valla.

      Sil
    2. Bir de huyumdur bir oğlan çocuğuna kitap hediye edeceksem mutlaka bunu hediye ederim. :) Yeğenimin sünnetinde de almıştım, çocuk yatakta yatarken ağlayarak okumuştu. :(

      Sil
    3. bücürük ve ben.

      güzel hediye evet yaa :) ağlanmaz mı tabikide ağlanır :)

      Sil
  7. İlgi çekici bir kitaba benziyor :) Yaşanmış bir hikaye olması ise daha da ilgi çekici ^_^ Bir dakika, sen 4 üzerinden mi puan veriyorsun Deep? :) İşte bu da çok ilgi çekici ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem akay.

      dört üzerinden vermek daha kolay, beş veya on çok karmaşık :)

      Sil
  8. Çocukken okudum. Ve okurken ağladığımı anımsıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evde yazar.

      ağlanmaz mı yaaa :)

      Sil
  9. Bir kaç sene öncesine kadar okumamıştım bu kitabı. Neyse geç olması hiç olmamasından iyidir :)

    YanıtlaSil
  10. Çocuk kitaplarına bayılıyorum, ben de okuyayım o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülsüm tahmazoğlu.

      ay bunu himen oku :)

      Sil
  11. çocukken severek okumuştum, ne güzeldi...:)

    YanıtlaSil
  12. Çocukluğumun en güzel kitabı... Düşündüm de kızımın kitapları arasında yok sanki ilk sırada almalıyımmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne kaleminden.

      al tabikidee :)

      Sil
  13. Çok merak ettim denk gelirsem alacağım kesinlikle.

    YanıtlaSil
  14. Profil tanıtımında "reklam almıyorum" diyorsun daaa sayfandaki abur cuburlar ne oluyor? çok merak ediyorum yanıt bekliyorum ama senden ricam çocuk dili kullanma lütfen..nedenini gerçekten çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hikayelerdir geriye kalan.

      :) ilginç bir yorum bu. hiç düşünmediğim bir konuda yazmışsın. bu notunu bir saat kadar önce okudum ve düşündüm :) reklam almıyorum, hiç almadım şimdiye dek, üstelik reklama karşıyım, blogum da, hatta blog yazılarım da genelde reklama karşı zaten. reklam alan arkadaşlara da bişi demem ama. bu benim düşüncem sadece. ben sadece yazmak ile ilgiliyim. reklam blogumu bozar :) yazılara koyduğum fotolarda evet ürünler oluyor bazen, hatta bazen öykülerimde de oluyor. reklam amacı yok bunda. gündelik yaşantımı fotoluyorum işte. örneğin bu yazının fotosu. haftasonu parkta kitabı okurken yanıma limonata ve bisküvit aldım. banka oturdum. ve kitapla birlikte fotolarını çektim. markaların önemi yok bunda. fotoyu çekerken bisküvilerin ambalajını çıkarıp banka koyamazdım ki. veya limonatayı bardağa koyamazdım. kitap, film, dizi filan izlerken hep aburcubur tüketiyorum. çikolata, magnum, çekirdek, jelibom en çok. yani gündelik yaşantımın temel bir gerçeği işte. o anda ne varsa elimde, kitabı okurken, dizi izlerken onları yiyorum, o nedenle de fotolarda oluyor onlar. örneğin, kitap okurken mutlaka bunlardan biri oluyor yanımda.yani bunlar işte reklam değil gündelik yapılanlar oluyor. bu fotoların reklam olarak algınabilmesi ilginç geldi o yüzden bana. sadece hayattan anlar bunlar. bu markaları savunduğum, öğütlediğim filan yok ki. ama kitabın reklamını yapmış oluyorum. bu kitap yazılarımda örneğin, yayınevlerini yazmıyordum. yayınevi önemli değil kitap önemli diye. ama blog arkadaşlarım yayınevini yazmamı istediler kitapları kolay bulabilmeleri için. o yüzden ekliyorum ben de. çünkü, kitapların iyi veya kötü çevirileri olabiliyor :) ya anlatabildim mi acabaa :) çocuk dili de gündelik yaşamda da çocuksu olduğum ve çocuk gibi konuştuğum için zaten kii :)

      Sil
    2. amacım konuyu uzatmak değil lakin saptırmışsın..anlatabildim mi acaba yı kitap reklamınla bağlaman çok ilginç halbuki benim merak ettiğim abur caburla ilgiliydi..kitapla ilgili ki ysyınevi dahil reklam mahiyetinde de olsa buna kimsenin karşı çıkacağını sanmıyorum bilakis memnun olurlar ben de dahil..

      Sil
    3. hikayelerdir geriye kalan.

      ne bileyim, açıklamaya çalıştım işte. aburcubur çok severim, çok pisboğazım bu konuda. ama fotolar reklam amaçlı değil. bu hiç aklıma bile gelmedi. gündelik hayatta sürekli olarak yaptığım bir şey olduğu için yanımda hep aburcubur olduğu için özellikle kitap okurken yiyip içtiğim için bunu sıradan günlük bir an olarak fotolaştırıyorum. yani böyle okuyorum kitap diyorum işte. ama o yediklerim sadece aburcubur işte. markaları filan önemsiz benim için. ama bloguma reklam almam olanaksız. tek bir reklam bile alsam blogumdaki yazılara ters düşmüş olurum. bu fotolar ise günlük yaşam işte. markasız aburcubur yok. zaten her tarafımız marka. bu günümüzün gerçeği işte. ama blogumda yazılarımda marka olmaz. reklam anlamında olmaz. yazılarım benim bebeklerim. yazmak da tutku. yazmak eylemi çok ciddi bir şey benim için. reklam alan kafada olsam bu yazılarımı yazamam. sade ve derin olamam yanii :)

      Sil
    4. hikayelerdir geriye kalan.

      bu arada, bugün çok gezdim blogunda. kültür, sanat ve düşünce yazılarını çok sevdim. çok da bana uygun yazılar ayrıca. hatta aynı şeyleri sevdiğimizi söyleyebilirim. kutlarım yazıların için. bir de, edip cansever en sevdiğim daha doğrusu tümüyle sevdiğim tek şair. bir de cioran'a da rastladım. blogunda yorum yapılmasına izin verirsen bir vakit, sevinirim yani. olmazsa da arada dolaşırım blogunu. blog defterime not aldım. yani hiçbir şekilde unutmam. her zaman blogundaki gibi değerli yazılar yazasıın :)

      Sil
  15. Orta okulda okuduğum bir kitaptı. Yani o zaman orta okul vardı;) Sonradan oyun arazileri neye dönüşüyordu onu unuttum işte. Çok keyif almıştım okurken

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne güncesi.

      :) hoş yorum buuu.

      Sil
  16. Adından övgüyle bahsedilen bir kitap. Çok merak ettim doğrusu. Bi de çok duygusal demişsin, bu daha çok ilgimi çekti. İlk fırsatta okuyacam mutlaka, not ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi olsun.

      çok duygusal ve tatlı roman evet kaçırmaa :)

      Sil
  17. Yıllardır beni en çok etkileyen kitaplar listesinin başında çekiyor kendisi ^.^ yorumunuz çok incelikli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. antares aşkına.

      benim de en sevdiklerimden. aramıza hoşgeldiiiin :)

      Sil
  18. Şu sıra zaman yetişmiyor. Sırada yazılmayı beklerken kaybolup giden onca öyküme nasıl üzülüyorum :(

    Haliyle yorumlara da gecikebiliyorum. Ama geliyoruuummm :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      üzme canını olur ki bazen böyle :)

      Sil
  19. Çocukluğumdan beri duyduğum, gördüğüm bir kitap ve lakin hiç okumadım. :) Roman okuma özürlü olduğumdan olsa gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      olsun ya napalım sen de okumayıveer :)

      Sil
  20. Ah çocuklugumda en sevdigim kitaplardan. Kaç kere okudum bilmem okur okur aglardim çocuklar kavga edecek diye 😄😄😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya.

      ağlanır ki ivit haklısın :)

      Sil