3 Ağustos 2017 Perşembe

TOZKOPARAN



Thorvald Steen

İthaki Yayınları

Tozkoparan, iki yönde ilerleyen bir roman.

Bir yönü güncel, diğer yönü tarihsel. Norveçli bir şair, kazandığı bir burs sayesinde Orta Doğu’ya yolculuk yapar. Evli ve çocuklu şair bu yolculukta bir kadına aşık olur ve aynı zamanda bu kadın sayesinde Selahattin Eyyübi’yi de tanır.

İkinci izlekte de, Selahattin Eyyübi’nin yükselişini ve Haçlı seferlerini okuruz. Eyyübi, tarihin hayranlık duyulan komutanlarındandır. Eyyübi’nin hayatını oldukça tarafsız okuruz. Belki, bir İsveçli yazarın yazması nedeniyle tarafsız bir öykü olmuş.

Norveçli şairin hayatı günümüzde devam ederken ve şair dramatik bir hayat sürerken, Eyyübi de uzun yıllar önce aynı topraklarda dramatik bir hayat sürmektedir. Şairin yaşamı oldukça romantiktir. Eyyübi ise zekası ile zaferler kazanmaktadır.

Daha önce okuduğumuz, İskender Pala’nın Karun ve Anarşist adlı romanı da benzer bir kurguda idi. Onda da günümüz ile bir tarihsel konu aynı anda ilerliyordu, Lidya kralı Krezus ile ülkemizin yakın geçmişi birbirine bağlanmıştı. Ortak nokta da Karun hazinesi idi. Bu romanda da Eyyübi ile ilgili bir kitap var, tarihi günümüze bağlayan. Tozkoparan, daha önce yazıldığı için belki de İskender Pala bu kurgu fikrini bu romandan almış olabilir.

Tozkoparan, başarılı bir tarihsel romantik roman.

Not:3/4

38 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      doğru sanıyosuun :)

      Sil
  2. Biraz tarih kokan kitapları seviyorum ben.Tabii anlatımı güzel ve akıcıysa.Bunu da merak ettim şimdi.Emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      ben romanda tarih sevmiyom ama bu iyiydi :)

      Sil
  3. Tabii ki ilgimi çekti :)

    Ne zaman haçlı seferlerini duysam aklıma ilk arabamın plakası gelir. Sayısal kısmı 1097 idi :)

    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      :) hoş rastlantı.

      Sil
  4. Bu arada bilekliğinin pembeden başka bir renk olmasını zaten düşünemezdim. Bir de bileğindeyken fotoğrafını çeker misin? :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      du bakalııım :)

      Sil
  5. Tarihi romanları severim, sanırım listeye eklenmeyi hak ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cahil okur.

      bu iyi roman gerçekten de :)

      Sil
  6. Kitap ilginç gibi listeme alayım teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. huzur mutluluk.

      evet okunur vallası :)

      Sil
  7. Konu o kadar ilgimi çekti ki hemen okuyasım geldi. Selahattin dönemi ve Haçlılar merak uyandırıcı.
    Böyle bir kitabı tanımama vesile olduğunuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sertaç samur.

      o zaman seversin sen oku :)

      Sil
  8. İlginç geldi,okusam mı yaa?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel ezimova.

      bilmem kiiii artııık :)

      Sil
  9. İyi gibi. Tarihsel dokusu olan kitapları severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arif öztürk.

      tarih sevmiyom ama bu roman iyiydi :)

      Sil
  10. bu kitabı sevebilecek birini tanıyorum, önereceğim =) sevgiler Deep=)

    YanıtlaSil
  11. Tarihsel konuları severiim. Ara ara geçişlere de yer vermesi iyiymiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      o zaman seversin bunuuu :)

      Sil
  12. güzel bir kitaba benziyor merak uyandırdı yine sağol....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma üzmez.

      güzel vallası :)

      Sil
  13. Bu ara antik çağa merak saldım elimdekiler bitince okumaya değer hele de sen öneriyorsan deepcim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birsen.

      bunu öneriyoms ivat :)

      Sil
  14. Geçmişle güncel arasında geçiş yapan kitaplar ilgi çekici oluyor. Listeye yazalım. :)

    YanıtlaSil
  15. Tarih konulu kitaplar okumuyor dunuz? hani;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      ivit ivit, benim de aklıma siz gelmiştiniz zateen. okumuyom sıkılıyom ivit, ama palanın karun ve anarşistini okudum, ilk kez pala okumuş olmak için, o birazcık sıkıcı idi, çünkü belgesel gibiydi, romanda belgesel gitmiyor, bunu okudum, tozkoparan, kitapçıda görünce tarih olsa da konu çok ilginçti, bu eyyubiyi de tanımıyodum. okudum ve sıkılmadım ama yazar çok iyi bencesi :)

      Sil
  16. Tarih beni yoruyor:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      beni de sıkıyor ama bu denişikti birazcık :)

      Sil
  17. ilginç bir kitaba benziyor, oldukça ilgimi çekti, Norveç'li şair falan özellikle ilginç..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      ilginç ivit güzel dee :)

      Sil
  18. Son zamanlarda tarih kokan romanlar okuma hevesim geldi ama beni çok sıkmayacak cinsten. Bu kitapta acaip dikkatimi çekti. Bulursam alır okurum inşallah. Hele ki içinde Selahaddin Eyyübi varsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazik topçu.

      ivit eyyübi vaar ve ilginç ve hoş bir romaaan :)

      Sil